Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

میزان و جزئیات کیفی خودروهای مونتاژی و تولیدی در کشور اعلام شد

پس از انواع کش و قوس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت و میزان رضایت مشتریان از خودروهای مونتاژی و تولیدی داخل را منتشر کرد. طبق این لیست، خودروها به پنج بخش قیمتی قرار تقسیم شده و بسته به سطوح کیفی و البته میزان رضایت خریداران، بین یک تا ۵ ستاره کیفی را برای هر محصول در نظر گرفته خواهد شد.

 

دسته اول

در این بخش فقط خودرو چری تیگو7 را مشاهده کردیم که این محصول با کسب ۵/ ۲۲ نمره منفی، سه ستاره کیفی را از آن خود کرده است.

دسته  دوم

اما در این بخش شاهد حضور هشت خودرو هستیم. شاید برایتان جالب باشد اما پژو ۲۰۰۸ مونتاژی ایکاپ توانسته مانند گزارش قبل، تمام ستاره‌های کیفی کسب کرده و برترین خودرو تولیدی کشور در تیرماه محسوب شده است. در این بخش پژو ۲۰۰۸ فقط ۱۵ نمره منفی کسب کرده است.

در ادامه این بخش، یک مونتاژی دیگر نیز به نام هایما S۷ توربوشارژ نیز به چشم می‌آید که با کسب ۳/ ۳۷ نمره منفی، چهار ستاره کیفی را دریافت کرده است. دیگر خودروهای عضو دسته قیمتی دوم، محصولات شرکت کرمان موتور با برند جک است که در مدل‌های S۵ و S۳ هستند. این دو خودرو در گزارش تیرماه سه ستاره کیفی به دست آورده‌اند. خودروهای بعدی نیز بیسو T3 و دیگری چری تیگو ۵ نام داشته و اولی با ۵/ ۵۱ نمره منفی و دومی نیز با ۵/ ۵۲ نمره منفی سه ستاره را کسب کردند.

اما این بخش همچنان میزبان دو خودرو نیز است که هردو از برند چینی هستند. بر این اساس، MVM X33S تنها دو ستاره کیفی را به دست آورده و ۷۵ نمره منفی به نام آن ثبت شده است. آریزو۵ نیز به‌عنوان دیگر محصول بخش خصوصی صنعت خودرو کشور، با کسب ۷/ ۹۳ نمره منفی، عنوان تنها محصول تک ستاره در تیر را به خود اختصاص داده است. این محصول پیشتر دو ستاره بود، اما به احتمال با کاهش رضایت مشتریان ، سبب کاهش ستاره این خودرو و رسیدن به تک ستاره شدنش در نخستین ماه تابستان شده است.

 

دسته سوم

در این بخش فقط یک خودرو بسترن B30 حضور دارد. این محصول موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده و ۶۰ نمره منفی نیز به آن تعلق گرفته است.

دسته چهارم

این بخش مانند دیگر بخش خلوت نبوده و ما با انبوهی از خودروهای داخلی مواجه هستیم. به ترتیب رده نخست تا نهم به این شرح است. رنو ساندرو اتوماتیک با ۷۱/ ۸۶ نمره منفی، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با ۷۵/ ۸۶ نمره منفی، تندر۹۰ پلاس اتومات با ۸۷ نمره منفی، پژو ۲۰۷ صندوقدار اتوماتیک ۵/ ۸۷ نمره منفی، پژو ۲۰۷ ۵ / ۸۷ نمره منفی، پارس تندر ۷۳/ ۸۷ نمره منفی، پژو ۲۰۷ صندوقدار ۷۹/ ۸۷ نمره منفی و  بالاخره دنا پلاس با ۸۵/ ۸۷ نمره منفی مواجه هستیم. تمامی این خودروها چهار ستاره کیفی به دست آورده‌اند. با اینکه برخی خودروها از بازار کشور خداحافظی کرده و دیگر در بخش فروش خودروسازان قرار ندارند، اما همچنان دیدم که برخی از این محصولات در تیرماه امسال به تولید رسیدند.

6 دلیل برای آنکه رنو ساندرو استپ‌ وی را نخریم !در این دسته قیمتی اما برلیانس H۲۳۰  با کسب ۰۶/ ۸۹ امتیاز منفی و کسب سه ستاره کیفی، در رده بعدی قرار گرفته است. پژو ۲۰۶ هاچ‌بک نیز با کسب ۹۳/ ۱۱۳ نمره منفی، به رده دهم رسیده است و پس از آن، مدل صندوقدار این خودرو با ۸۵/ ۱۱۴ امتیاز منفی حضور دارد. هر دو محصول نیز سه ستاره به شمار می‌روند.

در رده‌های بعدی با دنا و رانا حضور دارد که با کسب سه ستاره به ترتیب ۹۲/ ۱۱۴ و ۴۳/ ۱۱۵ نمره منفی به دست آورده‌اند. در رده بعدی نیز H30 کراس وجود داشته که خودرویی سه ستاره است و جمع نمرات منفی‌اش به ۶۳/ ۱۱۵ رسیده است. همچنین پارس اتوماتیک تولیدی کارخانه کرمانشاه را با ۱۳/ ۱۱۸ نمره منفی، سورن را با ۳۴/ ۱۱۸ نمره منفی، پژو پارس تولید تهران را با ۹۱/ ۱۱۸ نمره منفی، پژو پارس معمولی تولید کرمانشاه با ۱۱۹ نمره منفی، پارس مازندران را با ۰۶/ ۱۱۹ نمره منفی، پارس تولید سمنان را با ۴۶/ ۱۱۹ نمره منفی، پارس تولید سایت فارس را با ۵۳/ ۱۱۹ نمره منفی، سمند تولیدی در تبریز را با ۸۲/ ۱۱۹ نمره منفی و پژو ۴۰۵ تولید سایت خراسان را با ۵/ ۱۴۰ نمره منفی در خود جای داده است.

دسته پنجم

در این بخش هم شاهد حضور محصولات سایپا هستیم. در این بین، کوئیک سه ستاره کیفی را به دست آورده و میانگین نمره منفی آن ۶۲/ ۱۱۹ است. تیبا۲ نیز با کسب سه ستاره و نمره منفی ۳۳/ ۱۴۴، در رده بعدی وحود دارد. اما خودرو بعدی ساینا است که با کسب نمره منفی ۷۴/ ۱۴۴ در جایگاه بعدی قرار گرفته است. تیبا معمولی نیزسه ستاره دارد و ۲۲/ ۱۴۵ نمره منفی را کسب کرده است.

سایپا-کوییک-R سایپاهمچنین سایپا ۱۳۱ نیز ۴۸/ ۲۱۶ نمره منفی به‌دست آورده و نسخه تولیدی در پارس‌خودرو این محصول نیز ۲۴/ ۲۱۷ امتیاز منفی دارد. هر دو خودرو دو ستاره کیفی را کسب کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.