مکمل بنزین
گوناگونخبر

عکس های هیوندای توسان 2021 فاش شد

در این مقاله قصد داریم گزارشی از اولین عکس‌های هیوندای توسان 2021 که توسط شرکت کره‌ای هیوندای موتورز به‌طور رسمی در اینترنت منتشرشده است تهیه کنیم. خودرویی که از تغییرات عمده این کراس اوور نسبت به نسل قبل خود خبر می‌دهد. این خودرو باید با چهار کراس اوور زیر در بازارهای جهانی رقابت کند:

  • مزدا CX5
  • کیا اسپورتیج
  • نیسان ایکس تریل
  • هوندا CRV
  • تویوتا RAV4

در نگاه اول به توسان متوجه شدیم که هیوندای دارد کامل و دقیق به وعده‌های خود عمل می‌کند، زیرا عکس‌های رسمی اولیه به ما نشان می‌دهد که طراحی هیوندای توسان جدید از کانسپ جدید خود یعنی هیوندای ویژن T  الگو گرفته‌ است که سال گذشته در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس رونمایی شد. این کانسپت تغییر بزرگی در شکل و ظاهر اتومبیل های آینده را نشان می‌دهد که بسیار متفاوت از خودروهای فعلی است که داریم.

اما در کل؛ تمام تصاویر رسمی این خودرو این معنی را دارد که توسان 2021 از یک زبان طراحی جدید برخوردار خواهد بود که شامل بدنه‌ای برجسته با خطوط تیز است. خودرویی که یک جلوپنجره بسیار بزرگ، متمایز و طرحی الماس گونه همانند خودروهای جدید هیوندای مثل آزرا 2021 دارد. در دو طرف این جلوپنجره، چراغ‌های جلو با فناوری LED قرار دارد که با طراحی بسیار خاص و بسیار هماهنگ با پترن جلوپنجره این خودرو، طراحی شده اند و نمایی جذاب و خشن و البته آینده نگرانه به این خودرو داده اند.

در تصاویر منتشرشده از نمای جانبی توسان 2021 از جانب هیوندایی متوجه پلت فرم جدید این خودرو می‌شویم و نشان می‌دهد صرفاً با خودروی فیس لیفت روبه‌رو نیستیم. اما در نمای جانبی، نوار کرومی راداریم که از آینه‌جلو شروع‌شده و به‌موازات سقف تا ستون عقب امتداد کرده، که بسیار جلب‌توجه می‌کند. دیگر نکته‌ای که در نمای جانبی جلب‌توجه می‌کند رینگ‌های ۱۹ اینچی این خودرو است که با طراحی پیچیده و غیرمتقارن خود، توسان را مدلی فراتر از کلاس خود جلوه می‌دهند.

نسل جدید توسان در نمای عقب هم کاملاً متحول شده است و باید گفت با خودرویی بسیار زیبا و آینده‌نگر روبه‌رو هستیم. بی‌تردید شاخص‌ترین بخش نمای عقب چراغ‌های LED با گرفیک بسیار زیبا و مینیمال آن است که این چراغ‌ها به‌وسیله یک نوار نوری به هم متصل شده‌اند و نمای عقب را پویا و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اما دیگر نکته‌ای که جلب‌توجه می‌کند در این بخش طراحی مخفی برف‌پاک‌کن شیشه عقب و کرومی بودن قسمت تحتانی سپر پی برد.

عکس‌های فضای داخلی هیوندای توسان 2021 نشان می‌دهد که با کابین بسیار مدرنی روبه‌رو خواهیم بود. رندرهای منتشرشده از داخل کابین حاکی از آن هستند که طراحی داخل این خودرو طراحی ساده و مینیمال اما جذاب و آینده‌نگرانه دارد. قسمت میانی این داشبورد که حالتی مانند یک آبشار دارد، میزبان نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی برای سیستم اینفوتینمنت خواهد بود. این نمایشگر در ترکیب با مانیتور پشت آمپر فرمان این خودرو نمایی بسیار گیرا و مدرن را به این خودرو داده است.

در مورد مشخصات فنی این خودرو اطلاعات بسیار زیادی موجود نیست اما هیوندای تأیید کرده است این کراس اوور در مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز روانه بازار خواهد شد. اما برخی از خبرگزاری‌های حوزه خودرو اعلام کردند هیوندای علاوه بر نسخه سطح بالا و لوکس این خودرو، قصد دارد مدل قدرتمند N این خودرو را نیز به تولید برساند که از قدرتی برابر با ۳۴۰ اسب بخار بهره می‌برد که شتاب این خودرو در مدت کمتر از ۶ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را پر میکند.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا