مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخودروی سبزخبر

نمونه‌ای از خودرو برقی بی ام و i3 eDRIVE به ایران می‌آید

با بازبینی محدودیت‌های واردات خودرو، شاهد آن بودیم که سقف قیمتی مجاز برای واردات خودروهای الکتریکی افزایش یافت و به 40 هزار یورو رسید. برهمین اساس، برخی از شرکت‌ها به سراغ واردات خودروهای الکتریکی برندهای درجه 1 رفته و در گام اول، مشاهده کردیم که آئودی Q4 eTRON هم در ایران معرفی شد.

ملاقات با اولین آئودی وارداتی، برقی و دف عقب + ویدئو

آئودی وارداتی جدید؛ Q5 e-TRON برقی در لیست واردات قرار گرفت

اما به تازگی، داده‌هایی بدست خبرنگار خودرو پایگاه خبری چرخان رسیده که نشان می‌دهد نمونه ای از خودرو برقی بی ام و i3 eDRIVE در راه ایران است!

فعلا اطلاعات خاصی از برنامه عرضه این خودرو در بازار ایران، در اختیارمان نیست. اما نکته‌ای که باعث امیدواری عرضه BMW i3 eDRIVE در ایران می‌شود، آن است که نمونه ای که در راه ایران بوده، ساخت کشور چین است.

بی ام و آی 3 ای درایو - BMW I3 EDRIVE خودرو برقی
بی ام و i3 eDRIVE

مشخصات BMW i3 eDRIVE

باتوجه به محدودیت‌های واردات، قاعدتا باید با تیپ پایه این خودرو مواجه شویم. تیپ پایه که با عنوان 35L شناخته می‌شود، مجهز به پیشرانه الکتریکی است که توانایی تولید 210 کیلووات (282 اسب بخار) قدرت و 400 نیوتن متر، گشتاور را دارد. ظرفیت باتری‌ها نیز 70.3 کیلووات ساعت اعلام شده که شعاع حرکتی برابر با 526 کیلومتر برای این خودرو را فراهم می­‌کند.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سانروف، نمایشگر لمسی، شارژ بی‌سیم، صندلی‌های برقی جلو با گرم‌کن و حافظه، سنسور نور و باران، گرم‌کن شیشه جلو، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، تودوزی چرمی صندلی ها، نورپردازی داخلی و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی هم این خودرو کاملاً مجهز بوده و از سیستم‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تشخیص فاصله از خودروی جلو، هشدار خروج از خط، دستیار تشخیص علائم جاده، رادار نقطه کور، دستیار تغییر خط، دستیار تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سیستم کمکی پارک، هشدار برخورد از جلو با قابلیت ترمز گیری خودکار و تشخیص عابر پیاده، دستیار رانندگی در ترافیک، هشدار ترافیک عقب، دوربین 360 درجه، نور بالای هوشمند و… بهره می‌برد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا