مکمل بنزین
گوناگونخبر

سدان هونگچی گویا در نمایشگاه خودروی پکن 2024 معرفی شد

چند روزی است که نمایشگاه خودروی پکن 2024 آغاز شده است و خودروسازان فراوانی از سراسر دنیا به این مراسم آمده‌اند تا محصولات خود را معرفی کنند. در افتتاحیه این نمایشگاه، هونگچی اعلام کرد که هونگچی گویا تحت برند گلدن سانفلور رونمایی می‌شود.

این مدل در گذشته به عنوان هونگچی L1 شناخته می‌شد. در کنار آن، سه مدل دیگر یعنی هونگچی Guoyao، هونگچی Guoli  و  Guoyue در رده گلدن سانفلور حضور دارند. خوب است بدانید که مدل‌های موجود در این بخش همیشه به عنوان گران‌ترین خودروها شناخته می‌شوند.

این مدل جدید از زبان طراحی خودروی L-Concept بهره برده و در بخش جلویی، با یک جلوپنجره واترفال با عناصر کرومی و چراغ‌های گرد در دو طرف روبرو می‌شویم. لوگوی هونگچی نیز در مرکز این بخش قرار گرفته است.

خوب است بدانید که این چراغ‌ها به فناوری دیجیتال DLP مجهز شده‌اند که به خودرو امکان می‌دهند تا با توجه به شرایط جاده، نور خودرو را کم یا زیاد کرده تا تابلوهای موجود در سطح شهر بهتر دیده شوند و از بروز سانحه جلوگیری شود.

هونگچی ادعا می‌کند که طراحی چراغ‌های عقب به شکل فانوس است. هونگچی گویا از نظر ابعاد 5353/1998/1511 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3260 میلی‌متر برآورد می‌شود. بر اساس گفته‌ها، اکنون دو مدل 4 سرنشینه و 5 سرنشینه آن ساخته شده که به چرخ‌های 19 یا 20 اینچی مجهز شده‌اند.

از بخش جانبی مشاهده می‌کنیم که رنگ بدنه آن سفید و قرمز است و چرخ‌ها نیز از پره‌های متراکمی ساخته شده‌اند. خریداران می‌توانند از دو آپشن موتور استفاده کنند که شامل یک موتور 3.0T پلاگین هیبریدی و یک سیستم 4.0T پلاگین هیبریدی می‌شود‌. انجین اول قادر است حداکثر قدرت 290 کیلووات تولید کند در حالی که مدل دوم 360 کیلووات قدرت خواهد داشت.

باتری لیتیوم در خودرو حضور دارد ولی هنوز اطلاعات خاصی از ظرفیت و برد تولید شده توسط هونگچی به صورت رسمی منتشر نشده است. در کابین، یک پنل ابزار فول ال‌سی‌دی قرار گرفته که با نمایشگر مرکزی لمسی بزرگی همراه می‌شود. فرمان نیز به لوگوی Golden Sunflower مزین شده است.

در کابین، عناصر چوبی و چرمی نیز به چشم می‌خورند که ترکیبی از فضای دلچسبی را به ارمغان می‌آورد. در مدل 4 سرنشینه، دو صندلی جدا در عقب حضور دارند که به تکیه‌گاه، نمایشگر لمسی و کاپ هولدر مرکزی مجهز می‌شود. سرنشینان می‌‌توانند با این نمایشگر برخی از عملکردهای خودرو از جمله گرمایش و ماساژ صندلی‌ها و دمای تهویه هوا را کنترل کنند.

از دیگر امکانات خودرو می‌توانیم به نمایشگر AR-HUD، تنظیم هوشمند نور محیطی، تعامل چند حالته اعم از صدا، چهره، حالت بدن و غیره اشاره کنیم. هنوز مشخص نیست که این سدان با چه قیمتی به بازار می‌آید، ولی در آینده اطلاعات بیشتری از آن را برای شما ارائه خواهیم کرد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا