مکمل بنزین
گوناگونخبر

جنسیس GV70 مدل 2022 معرفی شد

شرکت خودروسازی هیوندای در سال‌های اخیر هزینه زیادی را صرف گسترش سبد محصولات برند لوکس خود یعنی جنسیس کرده است و حالا پس از معرفی GV80 که اولین خودرو شاسی بلند این خودرو محسوب می‌شود، دومین کراس اوور خود را بانام جنسیس GV70 معرفی کرده است.

شاسی‌بلند جنسیس GV70 مدل 2022 اولین رونمایی غیررسمی خود را مانند هر مدل جنسیس دیگری آغاز کرد یعنی بدون هیچ‌گونه جزئیاتی و اطلاع‌رسانی از قبل و نشست مطبوعاتی توسط مدیران این خودرو این خودرو رونمایی شد آن‌هم فقط با انتشار چند عکس برای جلب‌توجه و به نظر می‌رسد باید به روش معرفی‌های جنسیس عادت کنیم. چون این اولین باری نیست که این برند لوکس کره‌ای چنین کاری را انجام داده است. جنسیس سدان G80 را نیز هم به همین شکل رونمایی کرد. اما حالا نوبت جنسیس GV70 است، یعنی دومین شاسی‌بلند جنسیس که به‌نوعی برادر کوچک‌تر جنسیس GV80 حساب می‌شود.

با ما همراه باشید تا به معرفی این خودرو بپردازیم.

>> طراحی ظاهری

در اولین نگاه می‌توان متوجه شباهت‌های زیاد مدل GV70 به GV80 شد. بیش‌تر می‌توان گفت GV70 برادر کوچک‌تر GV80 در سبد محصولات جنسیس است و می‌توان گفت این خودرو تمام المان‌های طراحی مدرن جنسیس را دارد.

در همین ابتدا باید بگوییم که با خودروی بسیار لوکس و شکیلی روبه‌رو هستیم و حس شکوه و لاکچری بودن را به مخاطب خودالقا می‌کند. در نمای جلوی این خودرو در ابتدا چراغ‌های دو طبقه جدید (جنسیس آنها را Quad Lamps نامیده) خودنمایی می‌کند که پیش‌تر در خودرو جنسیس Gv80 دیده بودیم. اما دیگر نکته که توجه مارا به خود جلب کرد، جلوپنجره بسیار بزرگ با طرح پنج‌ضلعی و پوشش مشبک که در ترکیب با حفره‌های روی دیفیوزر سپر جلو، نمایی مدرن و آینده‌نگرانه و پرقدرت و شکوه به این خودرو داده است.

اوضاع در نمای جانبی هم خوب است؛ در این قسمت خودرو می‌توانیم خط پارابولیک را ببینیم که از بالای چراغ‌های جلو شروع‌شده و به طرفین خودرو می‌رسد. اگر بخواهیم نگاهی عمیق‌تر به طراحی این قسمت داشته باشیم می‌توان گفت که طراحی در ستون C کاملاً متفاوت شده و شیب بیش‌تری را در سقف می‌بینیم.

همچنین اگزوزها در این مدل، طراحی متفاوتی را در گوشه سپردارند که این طراحی در مدل اسپرت GV70 شکل بیضی به خود می‌گیرد. در کنار تمام این تغییرات، رینگ‌ها در مدل معمولی طراحی بسیار زیبایی دارند و تمام این تغییرات، جنسیس را به یک کراس اوور لوکس و زیبا تبدیل کرده است. در این قسمت نکاتی که جلب‌توجه می‌کنند؛ اولی، یک دریچه برای عبور هوا روی گلگیر جلو خودرو طراحی‌شده است که به اسپرت شدن این خودرو و همچنین بر کاهش مصرف سوخت و بهبود آیرودینامیک بدنه تأثیرگذار گذاشته است.

در نمای عقب این خودرو چراغ‌های LED دو تیکه مشابه نمونه نصب‌شده در نمای جلو این خودرو است که گرافیک بسیار زیبا و گیرایی دارد. اما دیگر نکته راجب نمای عقب این خودرو، طول درب صندوق‌عقب است که بسیار کوتاه طراحی‌شده است، که در ترکیب با سایر خطوط بدنه بسیار جذاب و گیرا است و انگار نقش اسپویلری کوچک را ایفا می‌کند. در انتها خروجی اگزوز دوگانه بیضی‌شکل و همچنین دیفیوزر جدید همرنگ بدنه در قسمت عقب Gv70 خودنمایی می‌کند که نمی‌توان این مورد را در بهبود جلوه بصری نمای عقب این خودرو نادیده گرفت. در کل هیچ ایرادی به طراحی این خودرو نمی‌توان گرفت و آن‌قدر این طراحی پخته و خوب است که ایراد گرفتن از طراحی این خودرو کار آسانی نیست.

>> طراحی داخلی

تنها تصویر منتشرشده از فضای کابین این خودرو نشان می‌دهد، جنسیس Gv70 مدل 2022 علیرغم یکسان بودن طراحی بیرونی یکسان، در بخش داخلی تفاوت زیادی با Gv80 دارد اما فرم کلی کابین به نظر آشنا می‌رسد چراکه شاهد نصب نمایشگر لمسی 14.5 اینچی داشبورد مشابه با مدل GV80 و همچنین پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی هستیم.

در کل جنسیس سبک طراحی راننده محوری که الگوی طراحی کابین تمام خودروهای جنسیس است را برای اجزای داخل کابین G70 هم رعایت کرده است و باید گفت که با طراحی خوب و باشکوهی و تا حدودی مینیمال روبه‌رو هستیم. شاید اولین چیزی که توجه مارا در داخل کابین به خود جلب می‌کند، نورپردازی خاص در اطراف کنترلرهای سیستم تهویه و فرم‌های بیضی‌شکل استفاده‌شده در طراحی داشبورد باشد که از عوامل اصلی مؤثر در تغییر حال و هوای کابین این شاسی‌بلند تازه‌نفس است.

اما جنسیس جدیدترین تکنولوژی‌های خود را در کابین Gv70 نصب‌کرده است. یکی از این تکنولوژی‌های استفاده‌شده در کابین این خودرو نمایشگر 14.5 اینچی جدید لمسی است که از رابط کاربری جنسیس UI بهره می‌برد که قابلیت به‌روزرسانی بدون سیم، Valet مد و اپل کار پلی را دارد. این خودرو با پنل پشت فرمان تمام دیجیتال برای مدل استاندارد یا سفارشی عرضه‌شده است.

>> مشخصات فنی

 تا به این لحظه جنسیس اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی جنسیس Gv70 مدل 2022 منتشر نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی 2.5 لیتر توربوشارژ در نسخه عادی و 3.5 لیتری توربوشارژ در نسخه فول این خودرو باشد که پیشرانه 3.5 لیتری قابلیت تولید 375 اسب بخار را دارد که تمام این قدرت پیش‌بینی می‌شود به‌وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ خودرو منتقل شود.

اما راجب قیمت این خودرو باید گفت که پیش‌بینی می‌شود مدل 2022 قیمتی حدود 42-45 هزار دلار داشته باشد که باید صبر کرد تا زمان رونمایی رسمی Gv70 در ماه آینده و همچنین عرضه آن به بازارهای کره جنوبی و آمریکا تا ببینیم این پسربچه جذاب کره‌ای با چه مشخصات فنی و قیمتی روانه بازار خواهد شد.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا