مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید مرسدس بنز SL معرفی شد

SL یکی از قدیمی‌ترین و افسانه‌ای‌ترین محصولات مرسدس بنز است که پیشینۀ آن به دهه 50 میلادی و مدل 300SL بازمیگردد. از آن زمان تاکنون، این خودرو تنها شش بار تغییر نسل داده است و حالا سرانجام پس از یک دهه، نسل هفتم آن معرفی شده است. نسل هفتم SL خودروی کاملاً جدیدی است که تغیرات بزرگی را تجربه کرده و به‌طور کامل از ابتدا روی پلت‌فرم تازه‌ای شکل گرفته که از آلومینیوم، فولاد، منیزیوم و کامپوزیت ساخته شده است.

نسل جدید SL با 4,705 میلی‌متر طول، 74 میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده و فاصله محوری آن‌هم با 115 میلی‌متر افزایش به 2,700 میلی‌متر رسیده است. این خودرو 154 میلی‌متر از مدلی که جایگزین آن می‌شود یعنی AMG GT رودستر هم طول بیشتری دارد. در ظاهر نیز همه مدل‌های SL جدید با جلوپنجره پانامریکانای خاص AMG ارائه می‌شوند تا مشخص شود که آن رودستر افسانه‌ای حالا عضوی از خانواده AMG است.

پیشرانه‌های مرسدس بنز SL جدید

مرسدس SL جدید فعلاً فقط در دو مدل ارائه می‌شود که هردو از همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی M177 آشنای AMG استفاده می‌کنند. این موتور در مدل پایه که SL55 نام دارد، 475 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در مدل دوم بنام SL63، به لطف بوست بیشتر توربوها، بهبود جریان هوا و تغییراتی در نرم‌افزار، خروجی آن به 585 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند.

SL حتی در نسخه پایه هم خودروی سریعی است و ظرف 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما در SL63 این زمان به تنها 3.6 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت دو مدل نیز به ترتیب 295 و 315 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در هردو مدل، انتقال نیرو توسط یک گیربکس نُه سرعته اتوماتیک AMG صورت می‌گیرد که بجای مبدل گشتاور، کلاچ تر دارد که باعث می‌شود خودرو سریع‌تر دور گرفته و به فشردن پدال گاز تهاجمی‌تر واکنش نشان دهد. همچنین برای اولین بار، SL به سامانه چهارچرخ محرک 4Matic مجهز شده و هردو مدل به‌صورت استاندارد از آن بهره می‌برند.

اما خانواده نسل جدید SL جدید صرفاً به این دو مدل محدود نمی‌شود و به‌مرور مدل‌های دیگری مثل یک شش سیلندر هیبریدی خفیف و یک پلاگین‌هیبریدی پرچم‌دار هم برای آن ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود نسخه پلاگین‌هیبریدی SL همان قوای محرکه 831 اسب بخاری AMG GT63 E که چند ماه پیش در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد را قرض بگیرد. هردو مدل SL55 و SL63 به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق مدرن پنج اتصالی در جلو، ترمزهای کربن سرامیکی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب بهره می‌برند اما SL63 برتری خود را با برخورداری از سیستم تعلیق بادی و کنترل بادی‌رول فعال نشان می‌دهد زیرا SL55 از فنرهای فولادی معمولی استفاده می‌کند.

سقف پارچه‌ای بجای فلزی

یکی دیگر از تغییرات مهم نسل جدید SL، جایگزینی سقف فلزی جمع شونده قبلی با نمونه پارچه‌ای سه‌لایه است. کنار گذاشتن سقف فلزی مرکز ثقل خودرو را پایین‌تر آورده، 21 کیلوگرم از وزن کم کرده و در هنگام جمع بودن نیز فضای کمتری را در صندوق بار اشغال می‌کند. این سقف جدید همچنین تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، ظرف 15 ثانیه بسته می‌شود که 5 ثانیه نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. هردو مدل هشت سیلندر SL به‌صورت استاندارد به سیستم ایراسکارف مرسدس که هوای گرم را از درون پشت‌سری‌ها به بیرون پمپ می‌کند نیز مجهز هستند.

برای اولین بار پس از چندین نسل، به کابین SL جدید دو صندلی عقب کوچک اضافه شده که برای نشستن افرادی با قد حداکثر 150 سانتی‌متر مناسب هستند. SL55 به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های 19 اینچی قرار می‌گیرد اما برای SL63 نمونه‌های بزرگ‌تر 20 و 21 اینچی در نظر گرفته شده است که به‌خوبی دهانه گلگیرهای برجسته خودرو را پر می‌کنند.

طراحی بیرونی مرسدس بنز SL جدید

نسل جدید SL در ظاهر بیشتر به AMG GT رودستر که جایگزین آن شده شبیه است تا نسل قبلی خود هرچند که چراغ‌های جلوی مثلثی شکل نمایی عصبانی‌تر به آن بخشیده‌اند. در عقب خودرو نیز می‌توان شباهت‌هایی با AMG GT4 مشاهده کرد. در اینجا به‌صورت استاندارد یک اسپویلر پنج حالته با تنظیم خودکار وجود دارد تا انتهای خودرو را به زمین بچسباند. کسانی که در جلو هم به همین میزان داون‌فورس نیاز دارند می‌توانند پکیج آئرودینامیک را سفارش دهند که باله‌هایی را به سپر جلو و یک اسپویلر فیبر کربنی با تنظیم الکترونیکی را به زیر دماغه اضافه می‌کند. این اسپویلر در سرعت‌های بالا 40 میلی‌متر گسترش پیدا می‌کند و در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت از نیروی رو به بالای اکسل جلو 50 می‌کاهد.

داخل مرسدس بنز SL جدید

در داخل SL جدید، مرسدس از هایپراسکرین سدان الکتریکی EQS استفاده نکرده طراحی سنتی‌تر را برگزیده است؛ بنابراین، در اینجا یک تبلت بزرگ به سبک S کلاس روی کنسول مرکزی جای گرفته که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه می‌کند و با صفحه آمپر دیجیتالی سه‌بعدی و نمایشگر سربالا همراه است. در این ماشین سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ای که از یک مرسدس گران‌قیمت انتظار می‌رود هم وجود دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا