مکمل بنزین
رپورتاژ

بهترین قیمت تور اصفهان را از چه سایتی رزرو کنیم

اصفهان را می‌توان یکی از برترین و زیباترین شهرهای ایران دانست. این شهر درطول دوره‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حتی در کتب تاریخی نام آن به‌عنوان محل سلطنت برخی از حاکمان آمده است. اصفهان زیبایی‌های زیادی دارد که نمی‌توان در یک مطلب به آن‌ها اشاره کرد؛ بااین‌حال ما در ادامه به معرفی دو مورد از محبوب‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌پردازیم. همچین بهترین سایت رزرو تور اصفهان را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان

همانطورکه گفته شد، اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است و جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد. اگر قصد ایران‌گردی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازدید از این شهر را در برنامه خود قرار دهید.

میدان نقش‌جهان (میدان امام)

این میدان جز زیباترین جاذبه‌های تاریخی اصفهان و حتی کشور محسوب می‌شود که گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان برای بازدید از آن به ایران سفر می‌کنند. این میدان از اولین مکان‌هایی به‌شمار می‌آید که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از این بابت می‌توان آن را بسیار مهم دانست. دورتادور این میدان، چند مکان‌ تاریخی وجود دارد که آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما با قدم گذاشتن به میدان نقش‌جهان می‌توانید به‌راحتی از عالی‌قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله، سردرد قیصریه و بازار قیصریه اصفهان بازدید کنید. تقریبا می‌توان گفت همه میدان‌های دنیا، دایره‌ای یا بیضی شکل هستند، اما این میدان به‌صورت مستطیلی ساخته شده است که همین موضوع باعث تفاوت این مکان با دیگر میدان‌های جهان می‌شود. طول میدان نقش‌جهان 560 متر و عرض آن 160 متر است. این میدان به مکان‌های مهم شهر و دیگر جاذبه‌های تاریخی اصفهان نزدیک بوده و می‌توانید در مدت زمان کمی به آن‌ها برسید.

میدان نقش‌جهان در گذشته، به‌دستور شاه عباس صفوی ساخته شد و پس از آن محل حکومت صفویان بود. در بخش‌های مختلف میدان امام آثار هنری به‌کار رفته؛ به‌طورمثال کتیبه علیرضا عباسی روی سردر مسجد امام قرار گرفته و این کتیبه با خط ثلث در تمجید شاه عباس نوشته شده است. اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که شب به این میدان بروید و از آن عکس‌های خاطره‌انگیزی ثبت کنید. انعکاس نور ماه و چراغ‌های دورتادور میدان روی سطح آب استخر، باعث به‌وجود آمدن منظره‌ای فوق‌العاده برای عکاسی می‌شود. همان‌طورکه گفته شد، میدان نقش‌جهان در موقعیت جغرافیایی عالی واقع شده است و از همه مناطق اصفهان می‌توانید در کم‌ترین زمان خود را به آن برسانید. یکی از مسیرهای رسیدن به این جاذبه، میدان امام حسین (دروازه دولت) و سپس خیابان سپه است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، با شرکت در تور اصفهان حتما به این مکان رفته و از شکوه و عظمت آن لذت ببرید.

سی‌وسه پل

سی‌وسه پل در گذشته به پل الله وردی خان نیز معروف بود. این پل 33 دهانه دارد که نشانه‌ای از الهه آناهیتا است. سی‌وسه پل جز شاهکارهای دوران صفویه محسوب می‌شود و به‌نوعی می‌توان آن را زیباترین پل تاریخی کشور دانست. این پل انتهای خیابان چهارباغ بالا واقع شده است. الله وردی خان یکی از سرداران معروف دوران صفوی بود؛ این جنگ‌آور، هزینه ساخت سی‌وسه پل را پرداخت کرده و نظارت کامل برساخت آن داشته است. درگذشته این پل محل برگزاری جشن ملی آب پاشان بود. روز 13 تیر هرسال، مردم اصفهان در سی‌وسه پل جمع می‌شدند و آب و گلاب روی سر یک‌دیگر می‌ریختند. ارامنه دوران صفویه اصفهان، جشنی به‌نام خاج شویان داشتند. در این جشن شاعران، بزرگان و مردم عادی در محدوده این پل دور هم گرد می‌آمدند.

پل الله وردی خان در سطح جهان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌طوری که پرسی سایکس سی‌وسه پل را یکی از بهترین پل‌های دنیا می‌داند و شاردان از این پل به‌عنوان شاهکار معماری یاد می‌کند. این پل درگذشته محل عبور مردم برای رسیدن به جلفا (محله ارامنه اصفهان) بوده و به‌همین‌دلیل برخی مردان به آن پل جلفا نیز می‌گفتند. سی‌وسه پل در گذشته 40 دهانه داشته که به تدریج به‌دلیل رویش گیاهان و انحراف مسیر آب هفت دهانه آن بلااستفاده شده است و درحال‌حاضر شاهد 33 دهانه از این پل هستیم. شاه عباس برای متصل کردن چهارباغ عباسی به چهار باغ بالا، دستور ساخت سی‌وسه پل را دارد. چند سالی است که عبور و مرور خودرو و موتورسیکت روی این پل ممنوع شده و فقط عابران پیاده می‌توانند از آن عبور کنند.

بهترین سایت رزرو تور

سایت‌های مختلفی برای ارائه خدمات آنلاین گردشگری تاسیس شده‌اند. هرکدام از این سایت‌ها امکانات خاصی را دراختیار مسافران قرار می‌دهند؛ اما اگر بخواهیم بهترین و معتبرترین آن‌ها را نام ببریم، می‌توانیم به علی بابا اشاره کنیم. این شرکت خدماتی از قبیل رزرو بلیط، تور و هتل را دراختیار مسافران قرار می‌دهد. رزرو تور از سایت علی بابا بسیار راحت است. باید به بخش تور این سایت رفته و سپس مبدا، مقصد، تاریخ رفت و زمان برگشت را وارد کنید. همچنین می‌توانید گزینه تورهای لحظه آخری را فعال کنید تا این تورها نیز به شما نمایش داده شود. ناگفته نماند که علی بابا این تضمین را به شما خواهد داد که کم‌ترین قیمت بازار را ارائه می‌کند. در سفر به این شهر کویری زمانی را به گشت‌وگذار در بازار و خرید سوغات اصفهان اختصاص دهید.

ما در این مطلب بهترین سایت رزرو تور، سی‌وسه پل و میدان نقش‌جهان اصفهان را معرفی کردیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی کامل درباره این دو مکان و نحوه رزرو تور اصفهان دراختیار شما قرار دهیم.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا