مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت تویوتا کرولا با پیشرانه‌های هیبریدی قوی‌تر معرفی شد

درحالی‌که چهار سال از زمان معرفی نسل دوازدهم کرولا می‌گذرد، تویوتا از فیس‌لیفت این خودرو برای بازار اروپا پرده‌برداری کرده است. این خودرو درحالی‌که از نسل پنجم سیستم هیبریدی تویوتا بهره می‌برد، در داخل به تکنولوژی‌های جدیدی مجهز شده و تغییرات ظاهری ملایمی را هم تجربه کرده است تا همچنان تازه و رقابتی باقی بماند. با این فیس‌لیفت، پیشرانه‌های بنزینی کرولا که قبلاً ارائه می‌شدند حذف شده‌اند و این خودرو حالا فقط به‌صورت هیبریدی در اروپا عرضه می‌شود.

پیشرانه‌های قوی‌تر

پیشرانه‌های هیبریدی کرولا افزایش قدرت و بهبود عملکرد را تجربه کرده‌اند. فیس‌لیفت این خودرو همچنان با موتورهای هیبریدی 1.8 لیتری و 2 لیتری ارائه می‌شود که نیروی هردوی آن‌ها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما حالا واحد کنترل قدرت موتور و همین‌طور موتور الکتریکی داخل گیربکس بازطراحی شده که این در کنار باطری‌های لیتیومی کوچک‌تر و قوی‌تر، وزن قوای محرکه را تا 18 کیلوگرم کاهش می‌دهد.

موتور 1.8 لیتری حالا 140 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که افزایشی 18 اسب بخاری را نسبت به قبل نشان می‌دهد. به لطف این نیروی بیشتر، کرولای فیس‌لیفت با این موتور حالا ظرف 9.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 1.7 ثانیه نسبت به مدل قبلی سریع‌تر است و درعین‌حال همچنان در هر کیلومتر 102 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. قدرت پیشرانه 2 لیتری هیبریدی هم حالا با افزایشی 12 اسب بخاری به 195 اسب بخار رسیده است که شتاب صفرتاصد خودرو را با نیم ثانیه بهبود به 7.5 ثانیه می‌رساند درحالی‌که تولید دی‌اکسید کربن آن‌هم با اندکی کاهش به 107 گرم در هر کیلومتر رسیده است؛ اما علاوه بر افزایش قدرت، مهندسان تویوتا واحد کنترل سیستم هیبریدی را هم برای ارائه شتابی طبیعی‌تر، از نو تنظیم کرده‌اند.

تغییرات ملایم بیرونی

برای افراد ناآشنا، ظاهر کرولای فیس‌لیفت تقریباً بدون تغییر به نظر می‌رسد اما با کمی دقت می‌توان متوجه تغییراتی در جلوپنجره و قاب مه شکن‌ها شد. علاوه بر این، تویوتا برای این خودرو سه رنگ بیرونی جدید و رینگ‌های جدیدی را هم ارائه کرده است. همچنین تیپ‌های بالا رده به چراغ‌های جلوی LED دوگانه با نوربالای تطبیقی هم مجهز هستند. نسخه GR اسپرت نیز از رینگ‌های 18 اینچی جدید و سپر عقب اسپرت‌تر بهره می‌برد.

تکنولوژی‌های بیشتر در داخل

تویوتا در داخل کرولا تریم‌ها و تودوزی‌های جدیدی را ارائه کرده است تا فضای مدرن‌تری فراهم گردد. در بخش تکنولوژی، شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی هستیم که از تیپ‌های میانی به بالا به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. این صفحه آمپر در کنار نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر 10.5 اینچی قرار گرفته که از کرولا کراس گرفته شده است. این نمایشگر از دستیار صوتی جدیدی برخوردار است که می‌تواند صحبت کردن‌های معمولی را تشخیص دهد و حتی پنجره‌ها را باز یا بسته کند.

در همین حال، جدیدترین نسخه از پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا هم با سیستم‌های کمک‌راننده جدید و بهبودیافته برای کرولا ارائه شده است که از قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری هم برخوردار است. خانواده کرولای فیس‌لیفت شامل مدل‌های هاچ‌بک، سدان و استیشن در سه‌ماهه اول سال 2023 در اروپا عرضه خواهند شد. تویوتا فعلاً قیمت این خودرو را اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا