مکمل بنزین
گوناگونخبر

گریت وال کینگ کونگ کانن، وانت مدرن چینی با قیمت 800 میلیونی!

گریت وال کینگ کونگ کانن یک پیکاپ مقرون‌به‌صرفه چینی با اندازه مناسب است که با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود. این خودرو برای اولین بار در اوایل سال 2022 راهی بازار شد و نقص بزرگی داشت. کانن در آن زمان فقط با یک گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌شد اما پس از یک سال سرانجام گریت وال گیربکس شش سرعته اتوماتیک را هم برای آن ارائه کرده است.

ابعاد و طراحی بیرونی گریت وال کینگ کونگ کانن

کانن جدید به‌جز ارائه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک تغییرات چندانی نداشته است ولی بااین‌حال بررسی آن خالی از لطف نخواهد بود. طراحی بیرونی این پیکاپ چینی خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد زیرا با جلوپنجره بزرگ کرومی و چراغ‌های جلوی بزرگ ذوزنقه‌ای شکل، تناسبات عجیبی دارد. همچنین کانن گلگیرهای پهن و بزرگی دارد اما چراغ‌های آن بسیار کوچک هستند. به همین دلیل، به‌طورکلی کانن هرگز ظاهر جذابی ندارد اما این برای یک پیکاپ چندان مهم نخواهد بود.

کانن در دو نسخه کوتاه و کشیده به بازار عرضه می‌شود. نسخه کوتاه 5,365 میلی‌متر طول دارد و فاصله محوری آن 3,140 میلی‌متر است درحالی‌که این اعداد در نسخه کشیده به ترتیب به 5,635 میلی‌متر و 3,410 میلی‌متر می‌رسند. هردو نسخه 1,880 میلی‌متر عرض و 1,815 میلی‌متر ارتفاع دارند. طول اتاق بار نیز در نسخه کوتاه 1,550 میلی‌متر و در نسخه کشیده 1,820 میلی‌متر است. هردو نسخه به‌صورت استاندارد به شکل دو کابین با ظرفیت حمل پنج نفر عرضه می‌شوند اما ظرفیت بار آن‌ها تنها 500 کیلوگرم است که رقم بسیار پایینی است.

داخل و تجهیزات گریت وال کینگ کونگ کانن

کابین کینگ کونگ کانن نسبتاً ساده به نظر می‌رسد. هرچند این خودرو به‌صورت استاندارد به صندلی‌های چرمی و صفحه آمپر دیجیتالی مجهز است اما از نمایشگر لمسی مرکزی خبری نیست و بجای آن رادیو ارائه می‌شود. نمایشگر لمسی برای کانن در قالب یک آپشن سفارشی ارائه می‌شود. روی کنسول مرکزی خودرو هم دو پورت USB، همراه دسته‌دنده و جا لیوانی به چشم می‌خورد. این پیکاپ چینی به‌صورت استاندارد به سنسورهای دنده‌عقب مجهز است اما برای دوربین دید عقب باید هزینه اضافی پرداخت کرد.

قیمت و پیشرانه‌های گریت وال کینگ کونگ کانن

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، کینگ کونگ کانن با موتورهای بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی یک نمونه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 190 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه بسته به گیربکس و نوع انتقال قدرت، می‌تواند ظرف 9.5 یا 9.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. موتور دیزلی هم یک نمونه 2 لیتری توربو است که 163 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد و شتاب صفرتاصد آن 8.5 یا 8.9 ثانیه است.

کانن در حالت استاندارد به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود اما نسخه چهارچرخ محرک هم دارد. همچنین امکان سفارش قفل دیفرانسیل عقب هم وجود دارد تا کمی توانایی‌های آفرود را فراهم کند؛ اما بزرگ‌ترین پیشرفت این پیکاپ ارائه همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک است زیرا اکثر خریداران چینی گیربکس‌های اتوماتیک را به دستی ترجیح می‌دهند. قیمت کانن اتوماتیک از 97,800 یوآن معادل 14,200 دلار آغاز شده و نهایتاً به 120,800 یوآن معادل 17,500 دلار می‌رسد درحالی‌که این ارقام برای نسخه دستی بین 95,800 یوآن معادل 13,900 دلار تا 125,800 یوآن معادل 18,250 دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا