مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس AMG GT63 هیبریدی با تیونینگ منصوری، هیولای 880 اسب بخاری

مرسدس AMG GT63 S E Performance قوی‌ترین محصول تولیدی بخش AMG مرسدس محسوب می‌شود. البته این عنوان به هایپرکار One هم تعلق می‌گیرد اما آن یک خودروی تولید محدود و گران‌قیمت است که تمام ظرفیت تولید آن فروخته شده است؛ بنابراین، سدان هیبریدی AMG GT63 را باید قوی‌ترین محصول تولید سری ژرمن‌ها دانست که حالا منصوری با تقویت این ماشین، آن را حتی قوی‌تر کرده است.

البته این افزایش قدرت با ارتقاء ظاهری خودرو هم همراه است یعنی چیزی که منصوری به آن شهرت دارد. AMG GT63 S E Performance از یک قوای محرکه هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً 843 اسب بخار قدرت و 1470 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. منصوری اما این اعداد را به 880 اسب بخار قدرت و 1490 نیوتن متر گشتاور افزایش داده است.

این افزایش قدرت باعث شده سوپر سدان مرسدس بتواند ظرف تنها 2.8 ثانیه خود را از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند که یک‌دهم ثانیه از نسخه معمولی سریع‌تر است. همچنین حداکثر سرعت این خودرو هم حالا به 320 کیلومتر بر ساعت رسیده است. به گفته منصوری، برای بهبود هندلینگ و ارائه حداکثر پویایی، تغییرات گسترده‌ای هم در شاسی خودرو انجام گرفته است.

تغییراتی که منصوری در ظاهر این مرسدس قدرتمند انجام داده است هم شامل کاپوت تمام فیبر کربنی با ورودی‌های هوای اضافی و قطعات آیرودینامیکی سبک‌وزن فیبر کربنی مثل اسپویلر عقب جدید می‌شود. این قطعات در کل خودرو مثل سپرها و رکاب‌ها هم دیده می‌شوند. علاوه بر این، رینگ‌های جدیدی هم برای این خودرو تدارک دیده شده است که با نام Type Y.5 شناخته می‌شود و با اندازه 22 اینچی نمای زیبایی به خودرو بخشیده‌اند.

برای داخل خودرو، منصوری قطعات تزئینی فیبر کربنی، چرم‌های مختلف، کمربندهای ایمنی رنگی، کف‌پوش‌های ویژه و غربیلک فرمان اسپرت چرمی در مدل‌های متنوعی را در نظر گرفته است که خریداران می‌توانند همه این موارد را طبق سلیقه خود انتخاب کنند. منصوری فعلاً قیمت این تیونینگ را اعلام نکرده است ولی قطعاً ارزان نخواهد بود. مرسدس AMG GT63 S E Performance در نسخه استاندارد با قیمت حدود 200 هزار دلار به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا