مکمل بنزین
گوناگونخبر

ساعت هوشمند بی‌وای‌دی، جایگزین کلید خودرو خواهد شد

همه ما شرکت بی‌وای‌دی را به‌ عنوان یک سازنده خودرو می‌شناسیم اما این کارخانه چینی احتمالا در آوریل ۲۰۲۳ از ساعت هوشمند خود، رونمایی خواهد کرد. جزئیاتی که از این ساعت هوشمند منتشر شده نشان می‌دهد که این محصول از یک صفحه دایره‌ای برخوردار است که لوگوی ‌‌BYD به‌جای عدد ۱۲ قرار گرفته است.

قبل از این‌هم بی‌وای‌دی در نوامبر ۲۰۲۱ از ساعتی رونمايی کرده بود که می‌توانست قفل خودروهای این شرکت را باز کند. اما ساعت جدید توانایی روشن کردن، ورود راحت، قفل هوشمند، بالا و پایین بردن شیشه‌ها و باز کردن درب صندوق عقب را دارد. به‌طور کلی این کمپانی چینی قصد دارد این ساعت‌ها را جایگزین کلیدهای خودرو نماید.

ساعت دایره‌ای هوشمند بی‌وای‌دی دارای یک کلید روشن‌خاموش در گوشه پایین سمت چپش است. علاوه‌بر‌این دکمه قفل در گوشه پایین سمت راست و دکمه باز کردن قفل در گوشه بالای سمت راست قرار داده شده است. می‌توان علامت این عملکردها را در بیرونی‌ترین دایره شماره‌گیری مشاهده نمود.

با توجه به تجربیات قبلی این شرکت می‌توان گفت که در این ساعت از صفحه نمایش یاقوت کبود با رزولوشن ۳۶۰*۳۶۰ استفاده خواهد شد که اندروید ۴.۴ و iOS 7.1 یا بالاتر را پشتیبانی می‌کند و مجهز به سنسور سنجش ضربان قلب بوده و ضد آب است و دارای یک باتری ۲۰۰ میلی‌آمپری با توانایی ۳۰ روز دوام در حالت استند‌بای و ۵ تا ۷ روز کار مداوم است.

ساعت هوشمند بی‌وای‌دی علاوه‌بر عملکرد خود به‌عنوان کلید خودرو یک ساعت هوشمند با امکانات کامل با رابط‌های کاربری مختلف و عملکردهای گوناگون مانند شمارش گام، نظارت بر خواب، اطلاعات تماس گیرنده و همان‌طور که قبلا اشاره شد نظارت بر ضربان قلب است.

مقامات بی‌وای‌دی قبل از هم اعلام کرده بودند که این کمپانی یک نوع کلید دیجیتال مجهز به فناوری NFC را تولید کرده‌اند که از آیفون و سایر برندها پشتیبانی می‌کند. این کلید نیازی به شبکه ندارد و حتی زمانی که آیفون یا اپل‌واچ در حالت مصرف کم قرار دارند می‌تواند خودرو را قفل یا باز و یا روشن کند.

در حال‌حاضر تعداد کمی از خودروهای این شرکت از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند اما بی‌وای‌دی قصد دارد مدل‌های بیشتری از تولیداتش را مجهز به این فناوری کند.

قبل از این‌هم گزارشاتی منتشر شده بود که بی‌وای‌دی از پتنت ساعت هوشمندی رونمایی کرده که قابلیت تشخیص الکل را دارد. هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت قصد دارد دو طرح را با هم ادغام کند یا ساعت‌های جداگانه تولید کند.

به‌موازات بی‌وای‌دی، شرکت چینی NIO هم در مراحل توسعه گوشی هوشمند NIO است که جایگزین کلید خودروهای تولیدی این شرکت خواهد شد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا