مکمل بنزین
گوناگونخبر

نرخ جدید ورود به طرح ترافیک اعلام شد

شهرداری تهران خبر از افزایش 20 درصدی نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک داده است در سال 1402 داده است. این طرح از صبح دوشنبه 14 فروردین با تعرفه جدید مصوب شورای شهر اجرایی می‌شود. بر این اساس، نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰ تومان است اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا خواهد بود و همچنین داشتن معاینه فنی برتر نیز روی قیمت تمام شده تأثیر خواهد گذاشت به‌گونه‌ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸ هزار و 600 تومان به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و 19 هزار و 300 تومان به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ 55 هزار و 100 تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 27 هزار و 500 تومان به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد. همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ 82 هزار و 700 تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 41 هزار و 300 تومان به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد. همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ 55 هزار و 100 تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 27 هزار و 500 تومان به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

این اطلاعیه تأکید کرده است اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ 55 هزار و 100 تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 27 هزار و 500 تومان به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ 55 هزار و 100 تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 27 هزار و 500 تومان به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد. همچنین فرصت استفاده از تخفیف ۳۰ درصدی بدهی عوارض طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا تا پایان فروردین ۱۴۰۲ خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا