مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

سایپا کادیلا رونمایی شد، تندر 90 داخلی P90 با پیشرانه ME16 (ویدئو معرفی)

صبح امروز و در خط تولید و کارخانه مگاموتور، از سه محصول جدید سایپا رونمایی شد. در این مراسم که با حضور فاطمی امین وزیر صمت برگزار شد، گروه خودروسازی سایپا از موتور جدید خود با نام ME16 پرده‌برداری کرده و در کنار آن نیز برای اولین بار از پروژه P90 یا همان L90 ایرانیزه رونمایی کرد. P90 یا سایپا کادیلا از همان پلتفرم لوگان L90 بهره می‌برد اما توسط مهندسین پارس‌خودرو فیس‌لیفت عمیقی را تجربه کرده است. کادیلا با موتور جدید سایپا که درواقع همان +TU5 است عرضه خواهد شد. البته که هنوز در خصوص قیمت، زمان عرضه و دیگر سؤالات برای این محصول هیچ مطلبی از سوی مسئولین سایپا و پارس‌خودرو اعلام نشده است.

مشخصات موتور ME16

موتور ME16 را پیش‌ازاین با نام +TU5 دیده‌ایم. این یک پیشرانه چهار سیلندر خطی است که از 16 سوپاپ و دو میل بادامک در آن استفاده شده است. موتور ME16 با 130 کیلو وزن، 1578 سی‌سی ظرفیت دارد. این پیشرانه با نسبت تراکم 11 می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور تولید کند. ME16 سایپا از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد. این پیشرانه علاوه بر کادیلا قرار است در شاهین پلاس و همین‌طور ساندروی ایرانی هم استفاده شود. سایپا کادیلا فعلاً با گیربکس دستی رونمایی شده اما به گفته مدیرعامل سایپا نسخه اتوماتیک این خودرو هم در دست توسعه است.

 

طراحی سایپا کادیلا

همان‌طور که قبلاً در رندرها و تصاویر گرافیکی دیده بودیم، کادیلا بازطراحی بزرگی را در جلو و عقب تجربه کرده و نمای کاملاً متفاوتی نسبت به لوگان به خود گرفته است. در جلوی خودرو شاهد جلوپنجره بزرگ شش‌ضلعی به همراه ورودی‌های هوای برجسته‌ای در طرفین سپر هستیم که نمایی تهاجمی ایجاد کرده‌اند درحالی‌که که در عقب چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که تا روی درب صندوق کشیده شده‌اند؛ اما پروفیل جانبی خودرو هیچ تغییری نداشته و به همین دلیل نمای جدید جلو و عقب با بخش جانبی هماهنگی ندارد.

داخل کادیلا P90

هرچند از طراحی بیرونی کادیلا خبر داشتیم ولی اولین بار است که می‌توانیم داخل آن را ببینیم. در اینجا حجم تغییرات کمتر است و فرم کلی داشبورد با دریچه‌های تهویه دایره‌ای شباهت زیادی به لوگان دارد ولی طراحان با نمایشگر لمسی و کنترل‌های دیجیتالی تهویه سعی کرده‌اند این کابین قدیمی را مدرن‌تر کنند که البته چندان موفق نبوده‌اند. همچنین در این خودرو از غربیلک فرمان کوییک استفاده شده است! مقابل راننده هم صفحه آمپر جدیدی قرار گرفته که آن‌هم مشابه چیزی است که در اطلس و سهند دیده‌ایم.

سایپا از موتور جدید خود با نام ME16 و برای اولین بار از پروژه P90 یا همان L90 ایرانیزه رونمایی کرد. سایپا کادیلا از پلتفرم لوگان L90

 

ویدئو معرفی سایپا کادیلا

 

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سایپا بی تعهد کاشکی اول تکلیف حواله های ساندرو رو مشخص میکردین بعد پنج سال

  2. واقعا چشم بازار خودرو دنیا را در طراحی در آوردن همون تندر قدیمی خیلی زیباتر از این هست با این دم و دستگاه اینم کپی کاری شأن هست واقعا حیف نونی که می خورید و ملت بدبخت که خدا تومن پول برای این ماشین های کپی شده می دن

    1. دلم از سایپا و پلتفرماش خونه
      ولی انصافاً این از ال نود واقعاً قشنگ تره

    2. دقیقا کپی کردن کدوم ماشینه ؟
      ضمنا توی دنیا هر طراحیی از ال نود بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا