مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروخبر

فیس‌لیفت لاماری ایما رسماً معرفی شد

خودرویی که در ایران با نام لاماری ایما عرضه می‌شود در اصل محصولی از برند فورتینگ دانگ‌فنگ بوده و T5 Evo نام دارد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو سال 2020 رونمایی شد و حالا دانگ‌فنگ رسماً نسخه فیس‌لیفت آن را معرفی کرده است. البته این نسخه چند ماه پیش در قالب مدل هیبریدی در کشورهای پاناما و کنیا عرضه شد اما حالا برای بازار چین معرفی شده است.

تغییرات اصلی فیس‌لیفت لاماری در قسمت جلو صورت گرفته و هرچند چراغ‌های بدون تغییر باقی مانده‌اند اما مجموعه سپر و جلوپنجره به همراه کاپوت بازطراحی شده‌اند؛ بنابراین حالا در این قسمت شاهد ورودی هوای بزرگ‌تر و خطوط تیزتری هستیم که فرم دماغه لاماری را بسیار به لامبورگینی اوروس شبیه کرده و نمایی تهاجمی‌تر از قبل ایجاد کرده‌اند. در قسمت عقب خودرو عجم تغییرات کمتر بوده و چراغ‌ها و درب صندوق بدون تغییر باقیمانده‌اند اما طراحان دانگ‌فنگ سپر عقب جدیدی را تدارک دیده‌اند که با روکش پلاستیکی برجسته با خروجی‌های هوای تزئینی در طرفین و دیفیوزر بزرگ، نمایی تهاجمی‌تر از قبل پیدا کرده است.

در داخل خودرو اما تغییر خاصی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان دو نمایشگر متصل‌به‌هم و دریچه‌های تهویه دایره‌ای هستیم. البته لاماری جدید از پانزده سیستم کمک‌راننده مختلف مثل هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار و… بهره می‌برد که سیستم نیمه خودران سطح دو پلاس را فراهم می‌کند.

هرچند فیس‌لیفت لاماری ابتدا با پیشرانه هیبریدی در برخی کشورها عرضه شد ولی این خودرو در چین با همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی قبلی ارائه می‌شود که در کشورمان می‌بینم. این موتور 197 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور داشته و به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شود. در کشورمان، آرین پارس موتور قصد دارد از تابستان امسال نسخه فول آپشن لاماری را عرضه کند که در ظاهر هیچ تغییری نخواهد داشت اما نسخه هیبریدی که در برنامه این شرکت برای عرضه در ایران وجود دارد با ظاهر همین فیس‌لیفت عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا