مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

درباره مدل جدید و تمام برقی مرسدس G-Code بیشتر بدانیم

تسلا با ریسک بزرگی که کرد فردای خودروسازی را امروز نمایان ساخت و باعث شد نسل خودروهای سبز هرچه زودتر شکل بگیرد. پس از آن آلمانی‌ها هم این بازی جدید را جدی گرفتند و کمپانی معظم بی‌ام‌و سری آی را معرفی و روانه بازارهای جهانی کرد. حال شرکت مادر مرسدس بنز یعنی کمپانی دایملر، برنامه‌هایی برای معرفی یک برند جدید زیر مجموعه مرسدس در بخش خودروهای تمام الکتریکی در نمایشگاه خودرو پاریس دارد. وظیفه این بخش جدید رقابت با سری آی برند جدید بی‌ام‌دبلیو در خودروهای الکتریکی و مخصوصا کمپانی تسلا و مدل ایکس آن خواهد بود. چرا که طبق گزارشات رسیده اولین محصول را در کلاس کراس اور آماده معرفی دارند.

mercedes-G-Code-X-Class-mercedes-blog-1140x675

این خودروی جدید و تمام الکتریکی مرسدس به نام جی کد (‌G-Code) خوانده می‌شود و بر روی پلتفرم جی‌ال‌سی شکل گرفته که به طور خاص تسلا مدل ایکس را حریف رقابتی خود می‌داند. هرچند تا پاییز امسال باید صبر کنیم تا از نزدیک این عروس سبز آلمانی را ببینیم ولی هم اکنون نیز اطلاعات خوبی از آن به بیرون درز کرده است.

14C1299_05

این خودروی جدید تمام الکتریکی اشتوتگارتی‌ها با هر بار شارژ کامل مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را می‌پیماید که کاملا خود را یک سر و گردن بالاتر از رقبا می‌بیند. خبر خوب این است که پس از معرفی در نمایشگاه خودرو پاریس که سپتامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود، برای معرفی به بازار در سال ۲۰۱۷ میلادی آماده می‌شود. از آنجا که در کلاس جی‌ال‌سی ساخته شده و از همان پلتفرم سود می‌برد انتظار می‌رود که تشابهات زیادی با این مدل داشته باشد و از امکانات برابری با آن بر خوردار شود.

mercedes-G-Code-X-Class

و اما خبر بد برای کمپانی تسلا این است که توسط رقیب قدری هدف قرار داده شده و این عروس اشتوتگارتی رقابت تنگاتنگی با شاهین شاسی بلند کالیفرنیایی خواهد داشت. البته این تازه شروع آلمانی‌ها برای تصاحب بازار خودروهای تمام الکتریکی است و کمپانی غول آسای فولکس واگن نیز در نمایشگاه پاریس از برنامه‌های بلند بالایی که با برند آئودی برای ورود به این بازار جدید دارد خواهد گفت. مسلما با حضور مرسدس، بی‌ام‌دبلیو و آئودی جان تازه‌ای در کالبد این رده از خودروهای سبز دمیده خواهد شد و در نهایت هم این مصرف کننده است که از این رقابت سود می‌برد.

 

علیرضا فروتن

طراح، نویسنده و مترجم از عاشقان فناوری و خودرو، ماشین باز و نیدفوراسپید باز حرفه‌ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا