مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاوال H5 جدید معرفی شد، بزرگ‌ترین شاسی بلند تاریخ گریت وال

هاوال تصاویر رسمی شاسی‌بلند بزرگ جدید خود بنام H5 را معرفی کرده است. این خودرو که قبلاً با نام P04 شناخته می‌شد، در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود قیمت آن بین 120 تا 150 هزار یوآن معادل 16,600 تا 20,700 دلار باشد. این خودرو با 5,190 میلی‌متر طول، 1,905 میلی‌متر عرض و 1,835 میلی‌متر ارتفاع به همراه فاصله محوری 3,140 میلی‌متری، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تاریخ گریت وال محسوب می‌شود. وزن H5 هم 2120 کیلوگرم اعلام شده است.

نسل قبلی H5 یک شاسی‌بلند جمع‌وجور بود که روی پلت‌فرم پیکاپ گریت وال ساخته شده بود و حال و هوایی آفرودی داشت. بااین‌حال، تولید این خودرو در سال 2018 به دلیل فروش پایین متوقف شد. حال پس از گذشته حدود پنج سال، هاوال از نام H5 برای یک شاسی‌بلند بزرگ استفاده کرده است. مثل H5 قدیمی، این مدل جدید هم بر اساس پلت‌فرم یکی از پیکاپ‌های گریت وال بنام کینگ گونگ کانن ساخته شده است و به همین دلیل، طراحی بیرونی و داخلی H5 جدید شباهت زیادی به وانت مذکور دارد.

در جلوی شاسی‌بلند جدید هاوال شاهد جلوپنجره ذوزنقه‌ای بزرگی مشابه وانت کانن هستیم ولی داخل این جلوپنجره دو نوار افقی کرومی پهن کار شده تا از وانت مذکور متمایز شود. روی کاپوت خودرو هم دو برآمدگی به چشم می‌خورد. در قسمت جانبی خودرو، ستون‌های D مشکی و رینگ‌های چند پره جلب‌توجه می‌کنند و قسمت عقب هم فرمی کاملاً عمودی دارد. در اینجا همچنین چراغ‌ها هم عمودی و نسبتاً ساده هستند که با یک نوار مشکی به هم متصل شده‌اند.

از داخل هاوال H5 هنوز تصویر رسمی منتشر شده است ولی تصاویر جاسوسی قبلی غربیلک فرمان سه پره، صفحه آمپر تمام دیجیتالی و نمایشگر مرکزی ایستاده روی داشبورد را نشان داده‌اند. این شاسی‌بلند جدید چینی با یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی با 164 اسب بخار قدرت و یک موتور دیزلی در دو سطح قدرت 194 و 221 اسب بخار به بازار عرضه خواهد شد که به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل می‌شود. برای این خودرو سامانه چهارچرخ محرک هم ارائه خواهد شد. علاوه بر این، ممکن است برای هاوال H5 قوای محرکه هیبریدی Hi4 PHEV گریت وال هم ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا