مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس لیفت کیا سورنتو با تغییرات ظاهری معرفی شد

نسل چهارم کیا سورنتو تنها سه سال پس از عرضه به بازار، به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. این خودرو جدیدترین زبان طراحی کیا را به نمایش می‌گذارد که شامل طراحی جدید جلو به همراه اصلاحات داخلی خواهد بود. جالب اینکه این به‌روزرسانی اندکی پس از معرفی نسل جدید هیوندای سانتافه ارائه شده که پلت‌فرم مشترکی با سورنتو دارد. در این خودرو اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند بازطراحی قسمت جلو با چراغ‌های عمودی و دی‌لایت‌هایی است که تا بالای جلوپنجره کشیده شده‌اند.

فیس لیفت کیا سورنتو
کیا سورنتو نمای عقب

طراحی سپر نیز ساده‌تر شده و کاپوت حالا کاملاً با جلوپنجره هماهنگ شده است. این تغییرات زبان طراحی شاسی‌بلند الکتریکی کیا EV9 و همین‌طور فیس‌لیفت پیکانتو را تداعی می‌کنند و انتظار می‌رود در آینده در دیگر محصولات کیا هم آن را ببینیم. دیگر قسمت‌های سورنتو اما تقریباً دست‌نخورده باقی مانده است به‌جز سپر عقب که تغییراتی را تجربه کرده است. همچنین چراغ‌های عقب هم تغییری جزئی داشته و حالا دو قسمت هرکدام از آن‌ها به هم متصل شده است. استفاده از لوگوی جدید کیا، رینگ‌های جدید و رنگ‌های بیرونی جدید هم تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های ظاهری سورنتو هستند.

کیا سورنتو فیس لیفت
کیا سورنتو نمای جلو

در داخل، کیا طراحی ساده‌تری را برای سورنتو در نظر گرفته که اصلی‌ترین ویژگی آن نمایشگر منحنی بزرگ جدیدی متشکل از دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی است. زیر این نمایشگر هم دریچه‌های تهویه باریک جدید، نورپردازی و کنترل‌های جدید سیستم تهویه جای گرفته است که یادآور مدل EV6 هستند و فضای کلی داخل کابین خودرو را مدرن‌تر کرده‌اند. یکی از امکانات جالبی که به سورنتوی جدید اضافه شده سیستم احراز هویت با اثرانگشت است که در کنسول مرکزی نصب شده و دسترسی راحت‌تری را برای روشن کردن خودرو انجام پرداخت‌های مختلف فراهم می‌کند.

فیس لیفت کیا سورنتو
کیا سورنتو داخل

فیس‌لیفت سورنتو مثل قبل در کره با پیشرانه‌های مختلف بنزینی، دیزلی و هیبریدی به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. انتظار می‌رود مشخصات کامل این خودرو حدود دو هفته دیگر اعلام شود. سورنتوی جدید با مدل 2024 یا 2025 نیز راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا