مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید تویوتا پرادو با ظاهر کلاسیک و پیشرانه هیبریدی معرفی شد

پس از چهارده سال، تویوتا سرانجام رسماً از نسل جدید لندکروزر پرادو پرده‌برداری کرده است. این خودرو قرار است علاوه بر بازارهایی مثل اروپا و استرالیا، برای اولین بار در ایالات‌متحده هم عرضه شود و پس از حدود دو سال نام لندکروزر را دوباره به این بازار بازگرداند. نسل جدید پرادو دنباله‌روی لکسوس GX جدید بوده و از ظاهر جعبه‌ای شکل با عناصر الهام گرفته از گذشته استفاده می‌کند. این خودرو 4,920 میلی‌متر طول، 2,139 میلی‌متر عرض و 1,859 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,850 میلی‌متر است.

تویوتا پرادو

نمای جلویی پرادو بسته به تریم متفاوت خواهد بود. در نسخه پایه بنام 1958، چراغ‌های جلوی دایره‌ای و سپر مشکی ارائه می‌شود درحالی‌که در دیگر تیپ‌ها شاهد چراغ‌های مستطیلی هستیم که لندکروزر FJ62 دهه 80 را به یاد می‌آورد. تویوتا همچنین یک نسخه ویژه بنام فرست ادیشن را هم برای پرادو ارائه کرده که تنها 5 هزار دستگاه از آن ساخته خواهد شد و با چراغ‌های جلوی گرد به همراه صفحه محافظ جلو و باربند ارائه می‌شود. همه تریم‌های پرادو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های 18 اینچی عرضه می‌شوند اما نمونه‌های 20 اینچی هم قابل سفارش خواهد بود.

تویوتا پرادو

داخل نسل جدید تویوتا پرادو

پرادوی جدید در داخل از کابینی مدرن با پلاستیک‌های نرم بهره می‌برد و گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان، تودوزی چرمی، تهویه صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای و شارژر بی‌سیم گوشی ازجمله تجهیزات آن هستند که بسته به تریم ارائه می‌شوند. تریم پایه با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کوچک 8 اینچی عرضه می‌شود اما در تریم‌های بالاتر خریداران از نمایشگر بزرگ‌تر 12.3 اینچی بهره‌مند خواهند شد. تجهیزات ایمنی این شاسی‌بلند ژاپنی هم شامل مواردی مثل کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم تشخیص علائم جاده، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور و… می‌شود.

تویوتا پرادو
داخل تویوتا پرادو

پیشرانه نسل جدید تویوتا پرادو

تویوتا برای پرادو در بازار آمریکا موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوی هیبریدی را در نظر گرفته است که در نسل جدید پیکاپ تاکوما ارائه شد. این پیشرانه به لطف یک موتور الکتریکی 48 اسب بخاری که در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نصب شده است به همراه باطری 1.87 کیلووات ساعتی، مجموعاً 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در بازارهای اروپایی اما پرادو با یک پیشرانه 2.8 لیتری توربودیزل عرضه می‌شود که 201 اسب بخار قدرت دارد. هرچند چنین قدرتی برای خودرویی با این اندازه کم به نظر می‌رسد اما به گفته تویوتا، نسل جدید پرادو ظرفیت بکسل 3.5 تن را دارد.

تویوتا پرادو
نمای عقبی تویوتا پرادو

این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی دو سرعته، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل عقب مجهز است. پرادو 220 میلی‌متر از زمین فاصله دارد و زوایای حمله، فرار و شکست آن به ترتیب برابر با 31 درجه، 22 درجه و 25 درجه است. همه نسخه‌های این خودرو به سیستم کمکی پایین رفتن از شیب‌ها و کرال کنترل و مجهز هستند که مثل یک کروز کنترل سرعت پایین عمل می‌کند. علاوه بر این، در دو تریم میانی و بالایی آنتی‌رول بارهای قطع شونده، سیستم مالتی‌ترین و سیستم مانیتور مالتی‌ترین برای نمایش تصویر جلو، زیر و کناره‌های خودرو ارائه خواهند شد.

تویوتا پرادو
نمای عقبی تویوتا پرادو

نسل جدید پرادو روی پلت‌فرم نردبانی TNGA-F ساخته شده که به لطف فولاد با استحکام بالا و جوش‌های لیزری، از نسل قبلی مستحکم‌تر است. علاوه بر این، تویوتا در جلوی خودرو از تعلیق دو جناقی جدید و در عقب از تعلیق چند اتصالی با فنرهای پیچشی استفاده کرده است. فرمان برقی، دیسک‌های ترمز 430 میلی‌متری و قلاب استاندارد اتصال تریلر هم از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند. هنوز قیمت دقیق نسل جدید پرادو مشخص نیت اما به گفته تویوتا، قیمت این خودرو از حدود 55 هزار دلار آغاز می‌شود و بهار آینده راهی بازار خواهد شد.

تویوتا پرادو
نمای کناری تویوتا پرادو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا