مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا GR86 2024 رونمایی شد + تصاویر و مشخصات

تویوتا مدل جدید تویوتا GR86 را در ژاپن رونمایی کرد؛ این خودرو که جزو مدل 2024MY در ژاپن محسوب می‌شود، به عنوان یک کوپه اسپرت ساخته شده و به عنوان چهلمین نسخه پس از طراحی تویوتا AE86 عرضه می‌شود.

کمپانی تویوتا اعلام کرد که این نسخه تنها در 200 دستگاه ساخته می‌شود و با گیربکس دستی یا اتوماتیک نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. با نگاهی به تصاویر می‌توان فهمید که در کابین و نمای ظاهری تغییراتی مشاهده می‌شود.

کاربران می‌توانند تویوتا GR86 را در تریم RZ در دو رنگ سفید یا قرمز با نوارهای مشکی دریافت کنند. این در حالی است که بدنه خودرو در دو مدل سفید و قرمز طراحی شده است.

مدل مخصوص آن به رینگ‌های 18 اینچی با روکش فلزی خاکستری تیره مجهز می‌شود. علاوه بر این مواردی که ذکر کردیم، روکش مشکی درپوش آینه‌های جانبی و اسپویلر برجسته درب صندوق عقب توانسته‌اند که تضاد خوبی را با بدنه ایجاد کنند.

 

در زیر کاپوت، تریم‌های تویوتا GR86 از همان موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که قدرت 228.8 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر تولید می‌کند. در گیربکس نیز گزینه‌های 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک در دسترس قرار گرفته‌اند و هر دو نیرو را به محور عقب می‌فرستند.

علاوه بر این، سیستم کنترل VSC در تمام سطوح تریم قرار گرفته و دریچه گاز الکترونیکی نیز ارتقا یافته است. پس از ورود به کابین، با تم مشکی و قرمزرنگی مواجه می‌شویم و درب‌ها نیز به نشان «Since 1983 40th» مزین شده‌اند که نشانگر چهلمین مدل تویوتا در بخش خودروهای اسپرت پس از تویوتا AE86 است.

تویوتا در بخش فنی این مدل نیز تغییراتی ایجاد کرده است؛ این تغییرات شامل ترمزهای دیسکی تهویه‌دار شرکت Brembo است که اکنون با فناوری ارتقا یافته‌‌ای ساخته‌ شده‌اند. کاربران می‌توانند در صورت تمایل، آن را برای تریم‌های SZ و RZ در اختیار داشته باشند.

همچنین تویوتا از ضربه‌گیر Sachs نیز در این مدل بهره برده، این دمپرها و دیسک ترمز قادرند راحتی، ثبات و قدرت ترمز پایداری را در هنگام رانندگی به ارمغان بیاورند.

 

تمامی این تغییرات یادآور نسخه Trueno Edition است که برای مدل 2024MY در ایالات متحده عرضه شده بود. تویوتا در بحث قیمت اشاره کرد که مدل مجهز به گیربکس دستی 3.822.000 ین (25.800 دلار) قیمت دارد. این در حالی است که مدل اتوماتیک با قیمت 3.920.000 ین (26.430 دلار) در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

به نظر می‌رسد که تقاضای خریداران برای خرید این خودرو به شدت بالاست، در نتیجه تویوتا گفته که اگر همچنان تقاضا بالا باشد، باید قبل از هر چیزی به فکر برگزاری یک قرعه‌کشی باشند. قرار است تحویل خودروی تویوتا GR86 2024 در فوریه سال 2024 آغاز شود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا