مکمل بنزین
گوناگونخبر

هواوی و چری برای رقابت با تسلا خودروی الکتریکی Luxeed S7 را می‌سازند

کمپانی هوآوی که در صنعت تولید محصولات فناوری شهرت بالایی دارد، اکنون با شرکت چری که در صنعت خودروسازی پیشتاز است، وارد همکاری شد. این دو قصد دارند با تسلا رقابت کرده و از یک خودروی جدید برقی به نام Luxeed رونمایی کنند.

ریچارد یو، مدیر اجرایی هوآوی درباره اولین محصول مشترک هواوی و چری اینچنین گفت که سدان Luxeed S7 می‌تواند با تسلا مدل S رقابت کرده و قرار است که در ماه نوامبر عرضه شود.

بنابراین خودرویی که بتواند با محصول تسلا رقابت کند، در بین خودروهای معمولی به شمار نخواهد رفت و بدون شک یک خودروی هوشمند با فناوری‌های جدیدی است. به نظر می‌رسد که ابعاد این دستگاه معادل 4971 میلی متر طول، 1963 میلی متر عرض و 1474 میلی متر ارتفاع با فاصله بین دو محور 2950 میلی متر باشد. در مقایسه، تسلا مدل S با ابعادی معادل طول 4979 میلی متر، عرض 1964 میلی متر، ارتفاع 1445 میلی متر و فاصله بین دو محور 2960 میلی متر وارد بازار شده بود.

هنوز اطلاعات زیادی از قیمت Luxeed S7 منتشر نشده ولی قیمت اولیه تسلا مدل S در حال حاضر 698900 یوان (89100 یورو) است. این خودرو در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره عرضه خواهد شد و هواوی مسئولیت تامین موتور خودروها را بر عهده دارد. مدل تک موتوره به حداکثر قدرت 215 کیلووات مجهز می‌شود در حالی که نسخه دو موتوره با حداکثر توان 150 کیلووات اضافی عرضه می‌شود.

حداکثر سرعت هر دو نسخه 210 کیلومتر در ساعت بوده که نسبت به مدل تسلا کمتر است. مدل Luxeed S7 اولین خودروی تمام الکتریکی خواهد بود که از سیستم عامل HarmonyOS 4 هواوی استفاده می‌کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که شاهد یک محصول هوشمند و یکپارچه با ترکیبی از فناوری‌های جدید باشیم.

مدیر اجرایی هوآوی در ماه آگوست اطلاعات مختصری از Luxeed S7 در ویبو به اشتراک گذاشت. از آن زمان، علاقمندان زیادی مشتاق‌اند تا هرچه زودتر محصول مشترک چری و هواوی به بازار عرضه شود.

هیچ شکی در این که خودروی هواوی و چری در بین محصولات برقی قرار می‌گیرد وجود ندارد، ولی این که بتواند از تسلا مدل S پیشی بگیرد، کمی چالش برانگیز به نظر می‌رسد! البته Luxeed S7 از نظر عملکرد چیزی از تسلا مدل S کم ندارد. نظر شما درباره این محصول مشترک هواوی و چری چیست؟ آیا Luxeed S7 برنده این رقابت می‌شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. برای اطلاعات بیشتر در این حوزه با اخبار خودرو چرخان همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا