مکمل بنزین
گوناگونخبر

وولینگ مینی EV کابریو، ارزان‌ترین خودروی برقی جمع‌و‌جور، رونمایی شد

در این روزها شاهد افزایش آمار فروش خودروهای برقی هستیم، ولی خبری از افزایش خرید خودروهای کانورتیبل‌های برقی نیست! با این حال کمپانی‌های خودروسازی چینی همیشه سعی کرده‌اند که با تولید محصولات جدید و درجه یک راحتی را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

کمپانی خودروسازی چینی وولینگ خودروهای بسیاری فروخته است که از این تعداد می‌توانیم به 443400 دستگاه از مینی برقی اشاره کنیم که در این مدت به فروش رفته‌اند. وولینگ مینی EV کابریو موفق شد که در سال 2022 رکورد سومین خودرو پرفروش کره زمین را به خود اختصاص دهد.

در لیست پرفروش‌ترین خودروهای سال 2022، این خودرو در رده سوم و دو خودروی تسلا مدل Y و 3 به ترتیب در رده اول و دوم حضور دارند. حالا بیایید به سراغ بررسی مشخصات این خودروی کوچک و ارزان قیمت برویم!

وولینگ مینی EV کابریو قیمت پایینی دارد و در بازار چین با قیمتی حدود 14 هزار دلار فروخته می‌شود. با نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو می‌توان فهمید که طراحی آن تقریبا مشابه مدل پایه مینی EV است و تفاوت چندانی ندارد.

اندازه رینگ‌ها تغییر نکرده‌اند و با همان رینگ‌های 12 اینچی طرف هستیم. ابعاد این خودرو در طول چیزی حدود 3059 میلی‌متر، در عرض برابر با 1521 میلی‌متر و در ارتفاع معادل 1614 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور نیز 2010 میلی‌متر برآورد می‌شود.

صندوق بار بسیار عجیب آن از بیرون خودرو قابل دسترسی نبوده و تنها دو صندلی در کابین قرار گرفته است. از امکانات این مدل در کابین می‌توانیم به بلوتوث، رادیو و سه پورت USB اشاره کنیم؛ همچنین راننده برای روشن کردن خودرو به سوییچ نیاز خواهد داشت!

کمپانی خودروسازی چینی وولینگ در بخش فنی نیز سعی کرده تا از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مواد استفاده کند؛ برای مثال در بخش پیشرانه با یک موتور طرف هستیم که می‌تواند بسته به نوع تریم قدرتی معادل 20، 27 و 41 اسب بخار تولید کند.

باتری از نوع لیتیم یون است و می‌تواند با توجه به نوع تریم در ظرفیت‌های 9.2، 13.8 و 26 کیلووات ساعت ارائه شود. بالاترین تریم به پیشرانه تکی با قدرت 41 اسب بخاری و گشتاور 110 نیوتن متری مجهز شده و قدرتمندترین باتری به کار رفته در آن نیز می‌تواند بردی برابر با 280 کیلومتر را به ارمغان بیاورد.

کمپانی خودروسازی درباره بیشترین سرعت مدل وولینگ مینی EV کابریو اعلام کرده است که راننده خودرو قادر است هنگام حرکت حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

متاسفانه این مدل تنها در چین عرضه می‌شود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ فراموش نکنید که نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ همچنین اگر سوالی دارید از کارشناسان سایت بپرسید. برای اخبار بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا