مکمل بنزین
گوناگونخبر

مدل BYD Sea Lion 07 برای رقابت با تسلا مدل Y در چین رونمایی شد

برند BYD اخیرا از جدیدترین خودروی تمام الکتریکی خود رونمایی کرد. این خودرو که Sea Lion 07 نام گرفته، در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شد و بر پلتفرم الکترونیکی 3.0 و فناوری یکپارچه باتری CTB (Cell to Body) مجهز شده است.

این فناوری بسیار شبیه به CTC است که در بسیاری از خودروها حضور دارد. به گفته BYD، فناوری CTB موجود در این خودرو می‌تواند در کف خودرو قرار گرفته و میزان استفاده از حجم خودرو را تا 66 درصد و فضای عمودی را تا 10 میلی‌متر افزایش دهد.

در گذشته گفته شده بود که این خودرو در سه‌ ماهه سوم سال 2022 به فروش برسد. اما حالا شاهد رونمایی از آن هستیم. مدل BYD Sea Lion 07 در ابعادی برابر با طول 4830 میلی‌متر، عرض 1925 میلی‌متر و ارتفاع 1620 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2930 میلی متر ساخته شده است.

برند BYD از سیستم کنترل بدنه هوشمند Disus-C بهره برده که به طور خاص برای وسایل نقلیه الکتریکی مجهز به باتری (BEVs) طراحی شده است. این خودرو بین 200.000 تا 260.000 یوان به فروش می‌رسد که از 27.600 تا 35.900 دلار متغیر خواهد بود.

خودروی Sea Lion 07 جدید می‌خواهد با تسلا رقابت کند! برند سازنده درباره این مدل گفته بود که خودروی BYD Sea Lion 07 برای رقابت با مدل Y تسلا در چین ساخته شده است. بر اساس پلتفرم الکترونیکی 3.0، Sea Lion دارای پیشرانه الکتریکی 8 در 1 BYD است که طبق ادعای شرکت، برد، ایمنی و رانندگی در دماهای پایین را بهبود می‌بخشد.

این مدل تمام الکتریک پس از هاچ بک Seagull، دلفین و سدان Seal این شرکت قرار می‌گیرد و دارای طراحی جذاب الهام گرفته از Ocean BYD است که از کانسپت Ocean-X گرفته شده است. تیمی از طراحان به رهبری ولفگانگ ایگر (رییس طراحی BYD و طراح ارشد سابق آئودی و لامبورگینی) مدل BYD Sea Lion 07 را طراحی کردند.

این شرکت قصد دارد این خودروی جدید خود را به خط تولید سری Ocean آورده و اولین خودروی برقی موجود در این مجموعه را تولید کند. بنابراین با زیربرندهای بی‌شماری مواجه می‌شویم که کمی درک آن دشوار خواهد بود. در نهایت، با چنین ترکیبی BYD -> Ocean -> Sea Lion روبرو هستیم.

شرکت بی‌وای‌دی در سال گذشته، خودروهای سواری خود را به دو سری Dynasty و سری Sea تقسیم کرد. مدل‌های سری Dynasty BYD از سلسله‌های تاریخی چین نام‌گذاری شده‌اند که شامل سری Han ،Tang ،Qin ،Song و Yuan هستند؛ از طرفی، در مدل‌های سری Ocean از نام موجودات دریایی و کشتی‌ها استفاده شده است.

این برند موفق شد در ماه اکتبر، 300 هزار دستگاه بفروشد که از بین زیربرندهای مختلف آن، 137 هزار دستگاه به سری Ocean برمی‌گردد. این خودروساز قصد دارد در سال 2023 تا 3 میلیون دستگاه خودرو عرضه کند و این رقم را حتی به 3.6 میلیون دستگاه نیز برساند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا