مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری از شاسی بلند iCar 03 با پنل خورشیدی و باتری CATL رونمایی کرد!

کمپانی خودروسازی چری در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2023، از خودروی جدیدی رونمایی کرد. این خودرو که شاسی بلند iCar 03 چری نام دارد، با قیمت حدودی 140.000 تا 190.000 یوان (19.400 تا 26.350 دلار) به بازار می‌آید. شاسی بلند iCar 03 در دو مدل دو چرخ متحرک و چهار چرخ متحرک در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

چری درباره پیش فروش آن اعلام کرده است که خریداران می‌توانند از 18 دسامبر نسبت به پیش فروش شاسی بلند iCar 03 اقدام کنند. این خودروی پنج سرنشینه یکی از جدیدترین محصولات چری محسوب می‌شود که در نمای بیرونی آن، سپرهای بزرگ خاکستری رنگ و چراغ‌های حالت i حضور دارند که ظاهری هجومی به خودرو بخشیده‌اند و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

چری در این مدل از پلتفرم الکتریکی چری S5X و سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند بهره برده است. ابعاد این خودرو 4406 در 1910 در 1715 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز 2715 میلی‌متر است. چری از چرخ‌های 18 یا 19 اینچی در آن استفاده کرد و وزن خودرو نیز از 1775 تا 1800 کیلوگرم متغیر است.

مدل دو چرخ متحرک این خودرو در بخش فنی به یک موتور الکتریکی 135 کیلووات مجهز شده، این در حالی است که نسخه چهار چرخ متحرک موتورهای دوگانه با حداکثر توان 70 کیلووات و 135 کیلووات دارد.

چری درباره شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت آن اظهار داشت که خودرو قادر است تنها در 6.5 ثانیه به این سرعت برسد. بسته باتری CATL در ظرفیت‌‌های 65 کیلووات ساعت و 69 کیلووات ساعت موجود است که می‌تواند برد 500 کیلومتری را فراهم کند.

یکی از نکات جالب شاسی بلند iCar 03، وجود پنل‌های خورشیدی در جلو و روی سقف خودرو است که برای تولید انرژی خورشیدی و تامین انرژی الکتریکی اضافی عمل می‌کند. بنابراین امکان دارد که پنل‌های خورشیدی روی خودرو برد بیش از 2000 کیلومتری را در سال فراهم کنند.

چری در کابین بیشتر از رنگ مشکی و سبز استفاده کرد و یک نمایشگر کنترل مرکزی 15.4 اینچی در آن قرار گرفته است. کمپانی سازنده در این بخش از سیستم تعامل هوشمند داخلی i-VA بهره برده که می‌تواند به عنوان یک دستیار انسانی مجازی عمل کرده و ارتباطات عمیق و سازنده‌ای را برای سرنشینان رقم بزند.

کنسول وسط به خوبی طراحی شده و دکمه‌های فرمان چند منظوره توسط یک صفحه مشکی براق احاطه می‌شود. دکمه‌های فیزیکی در اینجا وجود ندارند که موجب شده‌اند با کابینی مینیمال‌ روبرو باشیم.

علاوه بر موارد بالا، سایر تجهیزات کابین شامل شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، سیستم صوتی 12 بلندگو از شرکت Infinity، سیستم ترمز ضد قفل و غیره می‌شوند. 8 حالت رانندگی نیز در دسترس است که برای رانندگی در برف، گل، شن و ماسه کاربردی خواهند بود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا