مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید داچیا (رنو) داستر معرفی شد

داچیا داستر که نسل اول آن با نام رنو داستر در کشورمان عرضه می‌شد، وارد نسل سوم خود شده است. این شاسی‌بلند کامپکت حالا ظاهر خشن‌تری پیدا کرده، کابین جادارتری دارد و بجای پیشرانه‌های دیزلی با نمونه‌های هیبریدی ارائه می‌شود. علیرغم این ارتقاءهای قابل‌توجه اما داچیا وعده داده است که داستر ارزان‌ترین خودروی کلاس خود باشد.

داچیا داستر جدید

طراحی بیرونی داچیا داستر جدید

داستر 2024 از جدیدترین زبان طراحی داچیا استفاده می‌کند و شبیه نسخه کوچک‌تری از کانسپت بیگستر به نظر می‌رسد. روکش‌های پلاستیکی فراوان، گلگیرهای برجسته با دهانه‌های جعبه‌ای و صفحات محافظ جلو و عقب، حال و هوای آفرودی‌تری به این خودرو بخشیده‌اند. چراغ‌های باریک‌تر و مدرن‌تر با گرافیک Y شکل هم دیگر ویژگی بیرونی داستر جدید است. این خودرو با 4.34 متر طول، 1.181 متر عرض و 1.66 متر ارتفاع، 14 سانتی‌متر از نسل قبلی کشیده‌تر شده است.

داچیا داستر جدید

کابین داچیا داستر جدید

در داخل نسل جدید داستر شاهد صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی و یک نمایشگر مرکزی 10.1 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. این نمایشگرها در تمام تیپ‌ها به‌جز تیپ پایه به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. به گفته داچیا، فضای پای سرنشینان عقب در داستر جدید 30 میلی‌متر بیشتر شده و ظرفیت صندوق بار هم با 6 درصد افزایش به 472 لیتر رسیده است. این خودرو در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایه به‌صورت استاندارد از شش ایربگ و سنسورهای پارک عقب بهره‌مند خواهد بود.

داچیا داستر جدید

در تیپ‌های بالاتر موارد دیگری مثل دوربین دید عقب، سیستم تهویه خودکار، شارژر بی‌سیم گوشی، آینه‌های جانبی برقی و… هم ارائه می‌شود. علاوه بر این، داچیا سیستم‌های ایمنی متعددی مثل ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم جاده، هشدار سرعت، دستیار پارک عقب، هشدار خروج از خط، هشدار توجه راننده و چراغ‌های جلوی خودکار را هم برای شاسی‌بلند خود در نظر گرفته است.

داچیا داستر جدید

پیشرانه‌های داچیا داستر جدید

نسل جدید داستر روی پلت‌فرم CMF-B ساخته شده است. قوی‌ترین پیشرانه این خودرو نسخه هیبرید 140 است که از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، دو موتور الکتریکی و یک باطری 1.2 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این مدل 140 اسب بخار قدرت دارد. نسخه بعدی بنام TCe 130 به یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی توربو با سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت و باطری کوچک 0.9 کیلووات ساعتی مجهز است. این نسخه 130 اسب بخار قدرت دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

داچیا داستر جدید

آخرین نسخه هم داستر پایه بنام TCe 100 Bi-Fuel است که از پیشرانه 1 لیتری دوگانه‌سوز LPG استفاده می‌کند. این نسخه به لطف باک بنزین 50 لیتری و مخزن گاز LPG، می‌تواند تا 1300 کیلومتر را با هر بار سوخت‌گیری کامل طی کند. کپسول گاز هم زیر کف صندوق‌عقب نصب شده و فضای بار را کاهش نمی‌دهد. قیمت دقیق نسل جدید داستر هنوز اعلام نشده است اما به گفته داچیا، قیمت در اروپا از 20 هزار یورو آغاز می‌شود. این شاسی‌بلند در رومانی تولید می‌شود.

داچیا داستر جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا