مکمل بنزین
گوناگونخبر

کسب 5 ستاره ایمنی توسط جیلی گلکسی L7 در تست C-NCAP

کمپانی محبوب جیلی که در ساخت خودروهای با کیفیت موفقیت بالایی کسب کرده است، حالا خودروی جدیدی معرفی کرده که جیلی گلکسی L7 نام دارد. این خودرو اخیرا در تست‌های تصادف و ایمنی C-NCAP حضور یافت و موفق به کسب امتیاز پنج ستاره شد!

تست C-NCAP برای ارزیابی ایمنی خودروها در سال 2006 در چین طراحی شد. جیلی گلکسی L7 که در ماه می امسال برای رقابت با BYD Song به بازار عرضه شد، حالا به یکی از ایمن‌ترین وسایل نقلیه تبدیل شده است. در این تست‌ها، ایمنی خودروها از 0 تا 100 درصد ارزیابی شده و تست‌ها شامل سنجش ویژگی‌های کمک راننده، سنجش خودرو در کنار عابران پیاده و سرنشینان است.

جیلی گلکسی L7 اولین مدل سری NEV است و شرکت سازنده اعلام کرده که هفت مدل هیبریدی برقی و پلاگین سری گلکسی در سال 2025 وارد بازار خواهند شد. این خودروی مینیمال بر پلتفرم E-CMA ساخته شده که در ولوو XC40 و خودروهای مختلف جیلی حضور داشت.

امتیاز کلی جیلی گلکسی L7 در این تست‌ها حدود 90 درصد است که 9.1 درصد بیشتر از میانگین عملکرد سایر خودروها در این تست بوده است. این خودرو بالاترین امتیاز را در بخش حفاظت از سرنشینان بدست آورد و به امتیاز 92.71 درصد رسید.

در بخش ایمنی عابر پیاده، گلکسی L7 با کسب امتیاز 80 درصدی، 8.19 درصد بالاتر از میانگین قرار گرفت. جالب است بدانید که این خودرو هیچ سیستم نظارت بر نقاط کور دارا نیست ولی در بخش امنیت بسیار عالی عمل می‌کند.

به طوری که عملکرد ایمنی آن بالاتر از Xpeng G9، چانگان دیپال S7، نیسان آریا، فولکس واگن ID.6X، اسمارت #1 و غیره ارزیابی می‌شود.

طراحی و موتور

ابعاد آن چیزی حدود 4700 در 1905 در 1685 میلی متر و فاصله بین دو محور 2785 میلی متر برآورد شده است.

این مطلب را نیز بخوانید: محصول مشترک جیلی و بایدو، Jiyue 02، به زودی وارد بازار می‌شود

این مطلب را نیز بخوانید: رونمایی از جیلی آزکارا در نمایشگاه خودرو زاهدان توسط فرداموتورز

در بخش فنی به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ ICE با قدرت 146 اسب بخار می‌رسیم که با گیربکس 3 سرعته DHT و موتور الکترونیکی همراه می‌شود.

در نتیجه، توان نهایی چیزی حدود 390 اسب بخار و گشتاور 535 نیوتن متر خواهد بود. جیلی از دو گزینه باتری با برد 43 و 90 کیلومتری WLTP الکتریکی در آن استفاده کرد که با توجه به نوع باتری برد آن به 1310 تا 1370 کیلومتر می‌رسد. جیلی گلکسی L7 همچنین به بسته فناوری ADAS مجهز شده است.

قیمت و زمان عرضه

این خودرو در چین با قیمت 138.700 تا 185.700 یوان (19.550 تا 26.165 دلار) عرضه می‌شود. بر اساس بررسی‌های انجام شده با یکی از ایمن‌ترین خودروهای چین روبرو هستیم. اما آمار فروش آن خیلی قابل توجه نیست و به طور ماهیانه 10000 دستگاه از آن به فروش می‌رود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا