مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر و مشخصات BYD Yuan UP فاش شد

کمپانی چینی BYD قرار است خودروی برقی جدیدی را وارد بازار کند. این شاسی بلند جمع و جور 4.3 متر طول دارد و Yuan UP نام گرفته است. این خودرو به طور رسمی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد.

هر خودروی چینی که بخواهد وارد بازار شود، باید از قبل توسط تنظیم‌کننده یا وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات این کشور تایید شود. سپس نام آن در لیست خودروهای تصویب شده توسط داوران قرار می‌گیرد و پس از آن می‌تواند وارد بازار شود.

در هر صورت، تاکنون تصاویر و مشخصات زیادی از خودروی جدید این شرکت به طور غیررسمی منتشر شده که بنظر می‌رسد کمپانی سازنده خیلی هم از این اتفاق رضایت ندارد.

مدل BYD Yuan UP یک خودروی ۵ نفره با ابعاد ۴۳۱۰، ۱۸۳۰، ۱۶۷۵ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۲۰ میلی‌متر برآورد می‌شود. شرکت BYD دو مدل پیشرانه برای آن در نظر گرفته که شامل موتور ۷۰ کیلوواتی (مدل TZ180XSF) و موتور ۱۳۰ کیلوواتی (TZ200XSW) هستند. شرکت‌های تابع BYD اعلام کردند که قصد دارند موتور و باتری LFP Blade را تولید کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: 9 خودروی چینی در تست Euro NCAP پنج ستاره گرفتند؛ BYD رکورد دار است

این مطلب را نیز بخوانید: آیا BYD Seal یک رقیب شایسته برای تسلا مدل 3 است؟

بر این اساس، موتور الکترونیکی آن توسط شرکت Hefei BYD Automobile و باتری به وسیله شرکت Wuwei Findream تولید خواهد شد. وزن خودرو بر اساس نسخه پیشرانه به ترتیب 1430 کیلوگرم و 1540 کیلوگرم است. همچنین حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدل BYD Yuan UP متعلق به سری Dynasty BYD است و طراحی آن تقریبا مشابه Song L است که به تازگی از آن رونمایی شد. مدل فوق به یک سانروف پانوراما و یک اسپویلر اسپرت در عقب مجهز شده و چرخ‌های 16 یا 17 اینچی دارد.

سری Yuan از Yuan Plus و Yuan Pro تشکیل شده و حالا نسخه Yuan UP نیز به عنوان کوچکترین عضو این خانواده شناخته می‌شود.

در بحث قیمتی، هنوز مشخصات دقیقی وجود ندارد ولی از آنجایی که Yuan Pro برقی با موتور ۷۰ کیلوواتی خود با قیمت ۹۵۸۰۰ یوان به بازار عرضه شده بود، پس این احتمال وجود دارد که این مدل با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار یوان (۱۴ هزار دلار) به بازار عرضه شود.

حالا شما به ما بگویید که نظرتان درباره BYD Yuan UP چیست؟ برای اطلاعات بیشتر درباره این خودرو با ما همراه باشید، همچنین نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا