مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی برقی Skyworth Skyhome در هنگ کنگ رونمایی شد

جایزه سال برای عجیب‌ترین نام خودرو به خودروی برقی Skyworth Skyhome برند Skywell تعلق می‌گیرد. گفته شده که این خودروی برقی هم اکنون به صورت رسمی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی MotorXpo هنگ کنگ رونمایی شده است. حالا با رونمایی رسمی از این مدل سوالات زیادی برای علاقمندان به وجود آمده و شک و تردید زیادی را برای نسخه نهایی آن ایجاد کرده است.

خودروسازی Skywell شاخه‌ای از Jiangsu Skywell است که در سال ۲۰۱۸ توسط استفن ونگ تاسیس شد. او در آن زمان از خودرو برقی Skyhome رونمایی کرده بود که از فناوری CE پشتیبانی و از دو موتور برقی با قدرت ۴۶۰ کیلووات (معادل ۶۱۷ اسب بخار) و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳.۵ ثانیه مجهز شده بود.

این مطلب را نیز بخوانید: نمونه اولیه خودرو برقی ونوسیا VX6 مکث موتور بزودی وارد ایران می‌شود

این مدل از شارژ ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تنها با ۱۰ دقیقه شارژ شدن مسافتی برابر با ۴۹۰ کیلومتر را طی کند. طراحی ظاهری خودرو با دیگر خودروها کمی متفاوت است و به جای آینه‌های دید عقب از دوربین‌ استفاده می‌شود.

پس از ورود به کابین با یک نمایشگر ۹:۴ اینچی روی داشبورد روبرو می‌شویم که جذابیت زیادی به آن بخشیده است. در این محیط علاوه بر چراغ‌های محیطی، فرمان یوکی، سانروف پانوراما و یک یخچال کوچک نیز به چشم می‌خورند. حالا سوالی که برای علاقمندان به این خودرو پیش آمده این است که آیا نمونه‌های تولیدی نیز می‌توانند مانند این کانسپت عمل کنند و تمام این فناوری‌ها را در خود جای دهند؟

نمایشگر اطلاعات سرگرمی به چیپست ۸۲۹۵ کوالکام و فناوری Xiaowei GPT شرکت سازنده در نمایشگر مجهز شده است. سرنشینان خودرو می‌توانند از استفاده از تلویزیون منحنی در زیر سقف شیشه خودرو لذت ببرند. مدل Skyworth Skyhome اولین خودروی برقی این کمپانی نیست که تاکنون به بازار عرضه شده است.

گفته شده که تاکنون آمار فروش اولین خودروی برقی این کمپانی خیلی هم خوب نبوده است. شایان ذکر است که از ژانویه تا نوامبر فروش خودروی EV6 با ۳۶ درصد کاهش روبرو بوده است. مدل HT-I که در ژانویه ۲۰۲۳ به بازار عرضه شده بود، تا اکتبر ۲۰۲۳ تنها ۷۷۲۷ دستگاه از آن به فروش رفت. کمپانی سازنده ادعا کرده است که تاکنون ۹۰ درصد از پروسه ساخت این خودرو طی شده است و قرار است تا سال ۲۰۲۴ به صورت کامل ساخته شود.

شرکت اعلام کرده که برنامه‌های زیادی برای عرضه این خودروی چینی به بازارهای جهان دارد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا Skyworth Skyhome می‌تواند بر خلاف مدل‌های قبلی خود انتظارات خریداران را برآورده کند و آمار فروش بالایی را کسب کند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا