مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان تمام خودروهای تسلا در چین به دلیل به‌روزرسانی نرم‌افزاری!

سازمان تنظیم مقررات بازار چین امروز اعلام کرد که تسلا باید ۱.۶۱۷.۶۴۳ دستگاه از خودروهای خود را در چین، شامل مدل‌های وارداتی S و X و مدل‌های تولید داخلی ۳ و Y، فراخوانی کند. این فراخوان تقریباً تمام خودروهای تسلا را که تاکنون در چین به فروش رفته‌اند، شامل می‌شود.

اداره کل تنظیم مقررات بازار چین دو دلیل برای این فراخوان اعلام کرده است:

دلیل اول: این ایراد بر ۷۵۳۸ دستگاه خودرو، از جمله مدل‌های وارداتی S و X، تأثیر می‌گذارد. به گفته‌ی این سازمان، ایرادی در منطق باز شدن در وجود دارد که در صورت وقوع تصادف، قفل درِ سمت مقابل ممکن است جدا شده و خطر ایمنی ایجاد کند.

تسلا با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری از طریق اینترنت (OTA) از باز شدن درِ آسیب‌ندیده در صورت تصادف جلوگیری خواهد کرد. مالکان خودرو می‌توانند بدون مراجعه به نمایندگی، این به‌روزرسانی را انجام دهند.

دلیل دوم: این ایراد بر ۱.۶۱۰.۱۰۵ دستگاه خودرو، از جمله مدل‌های Y و ۳ تولید داخلی، مدل ۳ وارداتی، و مدل‌های S و X، تأثیر می‌گذارد. به گفته‌ی این سازمان، زمانی که سیستم کمکی رانندگی خودکار سطح ۲ فعال است، احتمال سوءاستفاده‌ی راننده از این سیستم و افزایش خطر تصادف وجود دارد.

در این مورد نیز، مشکل با یک به‌روزرسانی OTA بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی قابل‌رفع است. برای خودروهایی که قابلیت دریافت به‌روزرسانی OTA را ندارند، تسلا با مالکان تماس گرفته و به‌روزرسانی نرم‌افزاری را به‌صورت رایگان در نمایندگی‌ها انجام خواهد داد.

شرکت‌های تسلا (شانگهای) و تسلا موتورز (پکن) از طریق ایمیل، پیامک و غیره به مالکان خودروها اطلاع‌رسانی خواهند کرد. کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌‌ تماسِ خدمات مشتریان تسلا +۸۶ ۴۰۰-۹۱۰-۰۷۰۷ تماس بگیرند یا به وب‌سایت recall.org.cn مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا