مکمل بنزین
بررسی

تمام آپشن‌ها و امکانات 2024 BMW 530i مدل پایه

کمپانی بی‌ام‌و که در صنعت خودروسازی به موفقیت بالایی دست یافته است، اخیرا اعلام کرد که قصد دارد از نسل هشتم سری 5 بی‌ام‌و خود رونمایی کند. با تمام امکاناتی که سازنده در آن قرار داده، به سادگی شاهد یکی از موفق‌ترین سدان‌های لوکس در رده متوسط در بازار هستیم.

اگر از جمله افرادی هستید که در هنگام خریداری یک خودرو در قدم اول به لذت سواری با آن فکر می‌کنید نسل هشتم از سری BMW 5 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

ما در این مطلب به سراغ بررسی امکانات و آپشن‌های این مدل رفتیم و می‌خواهیم به شما نشان دهیم که بی‌ام‌و در سال ۲۰۲۴ از چه امکاناتی در این خودرو استفاده کرده و تا چه حد قصد دارد که خریداران را شگفت‌زده کند.

نمای ظاهری و تغییرات سری جدید بی‌ام‌و

بی‌ام‌و اعلام کرده است که خریداران می‌توانند سری 5 پایه را بدون هیچ آپشنی با ارزشی حدود 57900 دلار خریداری کنند. اما سوالی که اینجا ایجاد می‌شود این است که یک خودروی بی‌ام‌و بدون هیچ امکانات خاصی چگونه به نظر خواهد رسید؟

به این مطلب نیز توجه کنید: 10 خودرو سدان هیبریدی برتر سال 2024 و 2025

خوشبختانه بی‌ام‌و به افراد امکان می‌دهد تا تنها با خریداری مدل پایه سری ۵ خود از امکانات جدید استفاده کنند. البته افراد می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه بیشتر آپشن‌های جدیدتری را به خودرو اضافه کنند.

سری 5 با ظاهر جذابی عرضه می‌شود

بدون استفاده از آپشن‌های بیشتر و اختیاری خودرو، BMW 530i 2024 تمام امکانات مفیدی که فرد برای رانندگی به آنها نیاز دارد را در اختیار افراد قرار می‌دهد. در نگاه اول، ویژگی‌های ظاهری که به چشم می‌خورند شامل رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، چراغ‌های جلوی LED خودکار، چراغ‌های عقب فول ال‌ای‌دی و سایر امکانات هستند.

تمام این موارد با سیستم ورود هوشمند Comfort Access و استارت دکمه‌ای ترکیب جذابی می‌سازند و به فرد امکان می‌دهند تا در زمان رانندگی احساس بهتری را تجربه کند. با نگاه جزئی‌تر به بخش‌های مختلف بدنه می‌توان متوجه شد که قسمت‌های پایینی سپر جلو، پانل‌های جانبی و سپر عقب به رنگ مشکی ماتی مجهز شدند که زیبایی ظاهری را دوچندان می‌کنند. در ادامه به سراغ بررسی فضای داخلی رفته‌ایم، با ما همراه باشید.

کابینی جذاب با صندلی‌های چرمی

با نگاهی به فضای داخلی بی‌ام‌و سری ۵ متوجه صندلی‌های چرمی آن خواهیم شد. اما این بار این چرم، چرم مصنوعی نیست و به عنوان چرم وگان یا Veganza شناخته خواهد شد. این چرم در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و قهوه‌ای طراحی شده که به راحتی در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

البته این آپشن نیز برای خریدار فراهم شده تا بتواند در کنار صندلی‌های چرمی از تزیینات چوبی یا آلومینیومی و نقره‌ای نیز استفاده کند. صندلی‌های جلوی برقی، شارژ بی‌سیم، تنظیم نور محیطی از نوع ال‌ای‌دی و وجود اپل کارپلی و اندروید اتو از جمله دیگر آپشن‌های این خودرو به شمار می‌روند.

علاوه بر موارد بالا، سیستم iDrive 8.5 با نمایشگر 12.3 اینچی راننده و صفحه نمایش 14.9 اینچی نیز در اساس افراد قرار خواهد گرفت. در بخش صوتی، با سیستم صوتی هارمن کاردون روبرو هستیم که کیفیت بسیار خوبی دارند و لذت استفاده از خودرو و رانندگی را دو چندان خواهند کرد!

البته بی‌ام‌و به کاربران امکان می‌دهد تا با هزینه بیشتر از امکانات اضافی اختیاری استفاده کنند. این موارد عبارتند از:

  • سانروف پانوراما و سایبان عقب
  • صندلی‌های جلو و عقب خود گرم‌شونده
  • فرمان گرم‌شونده
  • سیستم صوتی Bowers & Wilkins

کیفیت سواری بهتر با ویژگی‌های کاربردی

کمپانی سازنده یعنی بی‌ام‌و در خودروی جدید سری ۵ خود از سیستم دیفرانسیل عقب (RWD) استفاده کرده است البته افراد می‌توانند با هزینه بیشتر تریم 530i xDrive با سیستم چهار چرخ متحرک را خریداری فرمایند. پلتفرم CLAR قرار گرفته در آن برای افزایش کیفیت سواری استفاده می‌شود. این نسخه از نظر ابعادی نسبت به دیگر نسل‌ها بزرگ‌تر است و وزن بیشتری دارد.

قدرت موتور 255 اسب بخار

در تریم 530i، سازنده از نسخه بهبودیافته موتور بنزینی چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ B48 استفاده کرده، اما نکته جالب ماجرا اینجاست که تمام مدل‌های سری 5 مجهز به ICE، هیبریدی ملایم هستند!

بنابراین تعجبی ندارد که شاهد قدرت 255 اسب بخاری باشیم، یعنی اکنون هفت اسب بخار به قدرت افزوده شده است. البته گشتاور نیز پیشرفت‌هایی به خود دیده و با ۳۸ پوند فوت افزایش اکنون به 295 پوند فوت رسیده است.

سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی تاثیر بسزایی در بهبود موتور داشته است. سیستم اتومات هشت سرعته‌ سواری راحتی را به ارمغان می‌آورد و موجب می‌شود که خودرو تنها در 5.9 ثانیه به شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت دست یابد. البته سیستم xDrive AWD نیز در کاهش زمان شتاب‌گیری نقش بسزایی داشته است.

بررسی مشخصات دو تریم‌ سری 5 بی‌ام‌و

مدل
530i
530i xDrive
موتور
2.0 لیتری BMW TwinPower توربو چهار سیلندر خطی
2.0 لیتری BMW TwinPower توربو چهار سیلندر خطی
انتقال
هشت سرعته اتوماتیک
هشت سرعته اتوماتیک  
قدرت
255 اسب بخار در 4700-6500 دور در دقیقه
255 اسب بخار در 4700-6500 دور در دقیقه
گشتاور
295 پوند فوت در 1600-4500  دور در دقیقه
 295 پوند فوت در 1600-4500  دور در دقیقه
خط محرکه
چرخ‌های عقب متحرک
تمام چرخ متحرک
شتاب 0-60 مایل بر ساعت
5.9 ثانیه
5.8 ثانیه
حداکثر سرعت
209.215 کیلومتر بر ساعت
209.215 کیلومتر بر ساعت
مصرف بنزین ترکیبی
12.754 لیتر در هر کیلومتر
12.754 لیتر در هر کیلومتر

تجربه رانندگی عالی با بی‌ام‌و 530i 2024

بی‌ام‌و در خط تولید این سدان از ویژگی‌های کاربردی زیاد و امکانات کمک راننده استفاده کرده تا تجربه رانندگی منحصر به‌فردی را در اختیار افراد قرار دهد. موتور B48 چهار سیلندر حسابی عالی عمل کرده و برای رفت و آمد روزانه مناسب است. فرمان هندلینگ خوبی را به ارمغان می‌آورد و می‌تواند تجربه سواری در موقعیت‌های مختلف را بهبود بخشد.

از سویی دیگر، سیستم تعلیق به ویژگی‌های مفیدی مجهز شده تا امنیت و اطمینان را برای سرنشینان و راننده به ارمغان بیاورد.

آپشن‌های جذاب و امکانات کاربردی

مدل BMW 530i 2024 بدون هیچ آپشن اضافه‌ای با قیمت 57900 دلار در دسترس افراد قرار می‌گیرد. خریداران می‌توانند در نسخه استاندارد از سیستم اطلاعات سرگرمی BMW با سیستم صوتی Harman Kardon و و سایر امکانات موجود در کابین استفاده کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 خودروی ارزان جایگزین BMW 2024 سری 5

تریم 530i xDrive و M Sport با قیمتی حدود 63200 دلار وارد بازار می‌شوند. بی‌ام‌و در مدل جدید خود به طور استاندارد ویژگی‌هایی نظیر هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، شناسایی نقاط کور، هشدار ترافیک، دستیار پارک موازی و هشدار خروج از خط را فراهم کرده تا بر ویژگی‌های خودرو بیفزاید.

البته افراد می‌توانند با پرداخت هزینه بیشتر از امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، کمک رانندگی حرفه‌ای، ثبت رانندگی، سیستم کمک پارک پلاس بهره ببرند. همچنین با پرداخت ۲۵۰۰ دلار امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، تغییر خطوط فعال و رانندگی بدون استفاده از دست‌ها در دسترستان قرار خواهد گرفت.

در نهایت، شما به ما بگویید که نظرتان درباره دو تریم جدید سری 5 بی‌ام‌و چیست. آیا سازنده می‌تواند مانند نسل‌های قبلی توجه علاقمندان را به خود جلب کند؟ نظر خود را برای ما در بخش کامنت‌ها بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا