مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

زیباترین خودروهای تاریخ از نظر موسس کمپانی پاگانی!

پاگانی یکی از منحصر به فرد ترین خودروهای حال حاضر دنیا

این دومین خودروی تولیدی پاگانی، با نام هوایرا (Huarya) از این کمپانی ایتالیایی تولید کننده سوپر اسپرت پس از مدل محبوب و موفق پاگانی زوندا (Pagani Zonda) است. هردو اینها بسیار سریع ، قدرتمند و جذاب هستند و هر دو از موتور Mercedes-AMG با 12 سیلندر V شکل بهینه شده بهره می‌برند. قابلیت‌های این دو خودروی سوپر اسپورت در سرعت، شتاب، هندلینگ و پایداری در جاده توصیف ناپذیر است و البته طراحی زیبا و منحصر بفرد آنها که تحسین هر علاقمند به اتومبیل را برمی‌انگیزد. به عبارت دیگر تمام ویژگیها و قابلیت‌های حرکتی و زیبایی مدل اول (Zonda) به مدل دوم (Huarya) دست نخورده منتقل شده است. هنگام انتخاب یک خودروی سوپر اسپرت به راحتی نمیتوان از کنار پاگانی گذشت.

Pagani-Huayra

در طی گفتگویی که با موسس کمپانی پاگانی، اوراسو پاگانی (Horacio Pagani) انجام شده ایشان در مورد زیباترین خودروهای تاریخ خودروسازی، 5 خودروی زیر را به عنوان زیباترین‌ها معرفی می‌کنند :

 1- جگوار طرح Jaguar E-Type) E)

Jaguar-E-Type

جگوار طرح E  یکی از دو اتومبیل غیر ایتالیایی لیست آقای پاگانی است. این خودروی اسپرت در سال 1961 توسط کمپانی انگلیسی جگوار تولید شده و از موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری در جلوی بدنه خود با دیفرانسیل عقب و چرخ های محرک عقب بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت ۲۶۵ اسب بخار را دارد. بسیاری از طراحان خودرو از این جگوار تاثیر گرفته اند و عجیب نیست که آقای پاگانی این خودرو را انتخاب کرده اند.

2- لامبورگینی میورا (Lamborghini Miura)

miuras

لامبوگینی میورا یکی دیگر از انتخاب‌های آقای پاگانی است. امسال پنجاهمین سالگرد تولید اولین لامبورگینی میوراست؛ بسیاری از صاحبان و علاقمندان این اتومبیل هفته گذشته در فستیوال پنجاهمین سالگرد آن گرد هم آمدند. این خودرو جایگاه ویژه ای در تاریخ اتومبیل های سوپراسپرت دارد و وجود آن در لیست آقای پاگانی جای سوال ندارد.

 

3- مرسدس بنز 300SL گالوینگ (Mercedes-Benz 300SL Gullwing)

Mercedes-SL-Gullwing

مرسدس بنز 300SL هم یکی دیگر از اتومبیل های شاخص تاریخ اتومبیل است، اما در بین طراحان خودرو جایگاه ویژه ای ندارد. احتمالا آقای پاگانی این خودرو را از لحاظ مهندسی و نیروی محرکه نیز مد نظر قرار داده، زیرا 300SL در زمان خودش با با 256 کیلومتر بر ساعت سریعترین اتومبیل موجود بود؛ حتی امروزه نیز سرعت 256 کیلومتر بر ساعت، سرعت بالایی محسوب می‌شود. موتور 6 سیلند خطی این خودرو با 3 لیتر حجم موتور یکی از اولین موتور های انژکتوری بود. دلیل نامگذاری Gullwing بر روی این مرسدس هم باز شدن درب‌های آن به سمت بالاست که مدل جدید پاگانی (هوایرا) نیز همین‌گونه است.

 

۴- دتوماسو پانترا (De Tomaso Pantera)

1976_DeTomaso_Pantera_GTS_01

دتوماسو پانترا یکی از سوپراسپورت‌های تاریخ اتومبیل است که خیلی مورد توجه واقع نشد یا بهتر است بگوییم درست شناخته نشد. ترکیب ظاهر ایتالیایی با موتور V8 آمریکایی، اتفاقی است که نمی‌توان راحت از آن گذشت. البته اکثر کارشناسان خودروهای کلاسیک به اتومبیل هایی که یکباره ظهور می‌کنند، توجه زیادی ندارند؛ خوشبختانه اقای پاگانی از افرادی که به راحتی از کنار این خودرو گذشتند نبودند و آن را در لیست بهترین های خود قرار دادند.

5- لامبورگینی کاونتاش (Lamborghini Countach)

Lamborghini-Countach

 

اگر بخواهیم لامبوگینی کاونتاش را در یک کلمه توصیف کنیم بهترین کلمه “وحشی” یا افسار گسیخته است، آخرین اتومبیل لیست آقای پاگانی. در حقیقت توصیف یک کلمه ای این لامبورگینی و پاگانی هوایرا یکیست، با این تفاوت که لامبورگینی سالها پیش و قبل از پاگانی به این توصیف دست یافته! سال 1970 این خودرو مانند پاگانی دارای پیشرانه 12 سیلندر V شکل با شتاب 0 تا 96 کیلومتر در 6 ثانیه است که در مقایسه با شتاب زیر 3 ثانیه پاگانی حرفی برای گفتن ندارد! البته هر دو این ها جزو منحصر به فرد ترین خودروهای تاریخ هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا