مکمل بنزین
گوناگونخبر

جنرال‌موتورز تا سال ۲۰۵۰ از انرژی‌‌های صددرصد تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد!

جنرال‌موتورز قصد برداشتن گامی بلند در راستای سبز شدن دارد و می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ از انرژی‌های صددرصد تجدیدپذیر استفاده نماید.

این خودروساز متعهد شده است تا انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از انرژی باد و خورشید تامین کرده و استفاده از گاز را کنار بگذارد، بنابراین ۳۵۰ عامل جنرال‌موتورز در ۵۹ کشور از انرژی‌های صددرصد تجدیدپذیر استفاده خواهند کرد. جنرال‌موتورز اعلام کرده است در حال پیوستن به RE100، یک ابتکار مشترک جهانی مرتبط با انرژی اکتریکی صددرصد تجدیدپذیر، است.

gm-commits-to-renewable-energy-03

این کمپانی اعلام کرد که سال گذشته ۹ تراوات‌ساعت برق برای ساخت خودروها و تامین برق دفاتر، مراکز فنی و انبارهای خود در سراسر جهان مصرف کرده است. جنرال‌موتورز برای نایل شدن به هدف خود، به بهبود بازدهی انرژی عاملان خود ادامه داده و درعین حال به سمت منابع انرژی پاک خواهد رفت.

در کوتاه‌مدت،‌ جنرال‌موتورز برروی هدف پیشین خود یعنی استفاده از ۱۲۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۰ تمرکز می‌کند. انتظار می‌رود این رقم با اضافه شدن دو نیروگاه بادی جدید در اواخر سال جاری میلادی افزایش پیدا کند که این امر به تولیدکنندگان برق کمک خواهد کرد. در چین، جنرال‌موتورز درحال اضافه کردن ۳۰ مگاوات توان خورشیدی به دو کارخانه خود است. کارخانه کادیلاک واقع در جینکیائو شانگهای ۱۰ مگاوات توان را از طریق پنل‌های خورشیدی واقع در پشت‌بام کارخانه و ۲۰ مگاوات توان را از طریق پنل‌‌های خورشیدی پارکینگ خودروها تامین خواهد کرد.

رئیس و مدیراجرایی جنرال موتورز، ماری بارا می‌گوید “استفاده از انرژی‌های صددرصد تجدیدپذیر به ما کمک می‌کند تا با کاهش تاثیر منفی محیطی، خدمت بهتری به جامعه انجام دهیم. منافع متعاقب استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای مشتری‌ها و جوامع ما، پاکیزه‌تر کردن هوا و برای ما تقویت تجارتمان با کاهش و پایدارکردن هزینه‌های انرژیمان است.”

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا