مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس AMG عرضه یک مدل تمام الکتریکی را تایید کرد!

مرسدس آام‌گ یک ابرخودروی تمام الکتریکی را به عنوان جانشین معنوی SLS E-Cell خواهد ساخت. در نمایشگاه خودرو پاریس، مرسدس‌بنز از ساب‌برند EQ خود، که به ساخت خودروهای الکتریکی اختصاص دارد، رونمایی کرد. درحالی‌که اولین مدل‌هایی که به خانواده EQ می‌پیوندند، مدل‌های مرسدس‌بنز خواهند بود، اما خودروهای آام‌گ نیز در آینده به این خانواده ملحق خواهند شد.

mercedesbenz-sls-amg-electric-drive-3

رئیس بخش مرسدس آام‌گ توبیاس مورس گفته است که یک آام‌گ تمام الکتریکی در چند سال آینده عرضه نخواهد شد، اما این امر بالاخره به وقوع خواهد پیوست.

او تایید کرده است که “تا سال ۲۰۲۰ برنامه‌ای برای عرضه یک خودروی الکتریکی نداریم، اما اگر در این باره از من سوال کنید، می‌گویم که به‌زودی یا بعدها یک آام‌گ تمام الکتریکی عرضه خواهد شد، چرا که این چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد. مطمئنا این خودرو نیز مانند سایر خودروها بالانسی بین بازدهی و پرفورمنس است. یک آام‌گ تمام الکتریکی در کار خواهد بود اما من نمی‌دانم چه زمانی این اتفاق می‌افتد. چرا که در غیر این صورت آام‌گ به عنوان یک برند نابود می‌شود.”

mercedesbenz-sls-amg-electric-drive-2

تنها خودروی الکتریکی تولیدی توسط مرسدس آام‌‌گ SLS Electric Drive است. اگرچه این خودرو در تعداد محدود ساخته شد، اما هنوز هم علی‌رغم این‌که مهندسی آن به شش سال پیش بازمی‌گردد، در پیست نوربرگ‌رینگ در بین خودروهای الکتریکی تولیدی رکورددار است.

پیش از این‌که آام‌گ الکتریکی عرضه شود، این ساب‌برند پرفورمنس مرسدس‌بنز ابرخودروی هیبریدی فرمول ۱ خود را عرضه خواهد کرد.

mercedesbenz-sls-amg-electric-drive-4

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا