مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی کوتاه میتسوبیشی ASX جدید: سامورایی تکامل یافته!

شرکت آرین‌موتور در مراسمی که روز گذشته برگزار گردید، از خودروی میتسوبیشی ASX فیس‌لیفت به عنوان جدیدترین محصول وارداتی خود رونمایی کرد. به همین خاطر بر آن شدیم تا نگاهی به مشخصات فنی و امکانات ASX بی‌ندازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم این سامورایی  کوچک چه‌قدر قوی بوده و آیا حریف سرسختی برای رقبای میلیونی و اسم و رسم دار خود در بازار ایران است یا خیر؟

New Mitsubishi ASX

طراحی بیرونی و داخلی

ابتدا اجازه دهید تا نگاهی به ظاهر میتسوبیشی ASX فیس‌لیفت بی‌اندازیم. طراحی میتسوبیشی ASX، همانند بسیاری از کراس‌اوورها و شاسی بلندهای کمپانی میتسوبیشی، چهره‌ای سنتی و قدیمی دارد؛ اما طراحان این کمپانی ژاپنی تمام تلاش خود را برای زیباتر کردن ASX به کار گرفته‌اند. در نمای روبرو شاهد استفاده از چراغ‌هایی بزرگ هستیم. کمی پایین‌تر از چراغ‌های مذکور، جلو پنجره و سپر ذوزنقه‌ای شکل ASX رخ‌نمایی می‌کنند. سپر و جلو پنجره‌، ترکیبی از خطوط کرومی و پلاستیکی هستند که به خودرو ظاهری سنگین و چهره‌ای خشن بخشیده‌اند. نمای روبرویی با توجه به زبان طراحی میتسوبیشی و استفاده از طراحی Dynamic Shield، بسیار خوب و پویا است. در قسمت عقب هم شاهد الهام گرفتن مهندسان میتسوبیشی از مدل‌های قدیمی خودروی اوتلندر هستیم و تغییر چندانی را نسبت به مدل‌های قبلی ASX نمی‌بینیم.

بر روی سقف از ریل‌هایی استفاده شده است که بسیار کوچک و کوتاه هستند و به نظر نگارنده فقط جهت زیباتر نمودن ASX به آن افزوده شده‌اند. در نمای جانبی، همه چیز خوب و عالی طراحی شده و کمپانی میتسوبیشی از رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی و زیبایی برای چرخ‌های ASX استفاده کرده است.

New Mitsubishi ASX

در داخل ASX از بهترین مواد اولیه استفاده شده و صندلی‌ها با استفاده از روکشی چرمی پوشیده شده‌اند. همه چیز به درستی در سر جای خود قرار گرفته و پلاستیک‌های براق به زیبایی داشبورد ASX افزوده‌اند. صندلی‌ها و فضای سرنشینان باتوجه به این موضوع که میتسوبیشی ASX یک کراس‌اوور شهری و کوچک است؛ بسیار ارگونومی و جادار بوده و سرنشینان در درون آن احساس آرامش و راحتی می‌‎کنند.

پیشرانه و مشخصات فنی

مدل فیس‌لیفت میتسوبیشی ASX به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ از نوع MIVEC مجهز شده است. حجم این پیشرانه ۲ هزار سی‌سی بوده و حداکثر قدرت آن ۱۴۷ اسب‌بخار در ۶ هزار دور در دقیقه است. میتسوبیشی ASX برای انتقال قدرت پیشرانه خود به چرخ‌ها از یک گیربکس CVT با قابلیت تعویض دستی در ۶ مرحله (sport mode) و اهرم‌های تعویض دنده در پشت فرمان بهره می‌برد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده است که شتاب صفر تا صد میتسوبیشی ASX در ۹.۵ ثانیه به دست آید.

mitsubishi-asx-seminar-5

میتسوبیشی ASX داراری استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن با هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش؛ ۸.۴ لیتر است. همچنین این کراس‌اوور، دو دیفرانسیل(۴WD) است و این امکان را به راننده می‌دهد که با استفاده از قابلیت تبدیل الکترونیکی، آن را به حات تک دیفرانسل تغییر دهد. سیستم تعلیق جلو مک فرسون استرات و سیستم تعلیق عقب در میتسوبیشی ASX از نوع اتصال چندگانه است.

ایمنی

نسخه فیس‌لیفت میتسوبیشی ASX از سیستم‌های ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل فعال پایداری (ASC)، کنترل کشش (TCL)، ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار (HSA) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) بهره می‌برد.

New Mitsubishi ASX

همچنین میتسوبیشی ASX دارای ۵ ستاره ایمنی از موسسه EURO-NCAP بوده و مجهز به ۷ کیسه هوا (۲ عدد ایربگ جلو، ۲ عدد ایربگ جانبی، ۲ عدد ایربگ پرده‌ای و یک عدد زانویی) است. از دیگر سیستم‌های مرتبط با ایمنی در میتسوبیشی ASX می‌توان به سیستم ایموبلایزر و ضد سرقت هشدار دهنده اشاره کرد.

تجهیزات و امکانات رفاهی

شرکت آرین‌موتور؛ خودروی میتسوبیشی ASX را در تیپ ۴ وارد کشور نموده و مسئولان این شرکت در مراسم رونمایی از این خودرو گفته‌اند که میتسوبیشی ASX را با حداکثر آپشن‌های موجود وارد کشور کرده‌اند. مسئولان آرین‌موتور می‌گویند که به دلیل محدودیت‌های موجود برای محصولات آمریکایی؛ فقط دو آپشن از خودروی ASX که مخصوص بازار ایالات‌متحده آمریکا هستند؛ حذف شده است.

New Mitsubishi ASX

New Mitsubishi ASX

با این همه ASX را باید غرق در آپشن و امکانات دانست! این خودرو از امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب و قابلیت نمایش بروی صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، گرمکن شیشه عقب با تایمر، ورود بدون سوییچ و قابلیت استارت دکمه‌ای خودرو، سنسور باران و روشنایی اتوماتیک چراغ‌های جلو، آینه‌های تا شونده برقی، سنسور پارک، سقف پانوراما یک تکه، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، پخش MP3 با ۴ اسپیکر و ۲ تویتر و…. استفاده می‌کند.

کلام آخر

New Mitsubishi ASX

نسخه فیس‌لیفت میتسوبیشی ASX از امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار بوده و همین موضوع شانس موفقیت این محصول ژاپنی را در بازار ایران افزایش داده است. میتسوبیشی ASX جدید با قیمت ۱۷۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان توسط شرکت آرین‌موتور عرضه می‌گردد. با توجه به امکانات و ویژگی‌های ASX جدید؛ باید آن را با خودروهای نسل جدید هیوندای توسان مقایسه کرد؛ اما توسان با قابلیت‌ها و امکاناتی مشابه با میتسوبیشی ASX، با قیمتی در حدود ۱۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد! بنابراین میتسوبیشی ASX با توجه به قیمت و  قابلیت‌هایش، یک خودروی مناسب بوده و از ارزش خرید بالایی در بازار ایران برخوردار است.

در پایان می‌توانید ویدئوی کوتاه زیر را که از این ماشین و به صورت تخصصی تهیه کرده‌ایم، مشاهده نمایید.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا