مکمل بنزین
گوناگونخبر

آغاز تولید هیوندای i30 جدید در اروپا!

شرکت هیوندای به تازگی تولید خودرو هاچ‌بک کاملا جدید i30 را در کارخانه Nošovice جمهوری‌چک خود آغاز کرده است. نسل جدید i30 تماما در اروپا طراحی و توسعه یافته و قرار است از ژانویه ۲۰۱۷ راهی بازار اروپا و دیگر نقاط شود.

هیوندای در کارخانه Nošovice تنها به تولید i30 نمی‌پردازد و تولید مدل‌های دیگری چون ix20 ، نسل قبل ix30 و توسان را برعهده دارد. اخیرا ظرفیت تولید سالانه این کارخانه به ۳۵۰ هزار دستگاه رسید که بسیار قابل‌توجه است.

هیوندای اروپا برای i30 جدید گارانتی ۵ ساله در نظر گرفته و Thomas Schmid مدیر اروپا هیوندای بیان داشت:

با نسل جدید i30 ما ادامه دهنده موفقیت‌های دو نسل قبل خواهیم بود که از سال ۲۰۰۸ تاکنون به فروشی ۸۰۰ هزار دستگاهی دست یافته است.

هدف هیوندای از نسل جدید i30 به چالش کشیدن رقبایی چون گلف فولکس‌واگن است. برای نسل جدید i30، هیوندای سه مدل موتور دیزلی و بنزینی در نظر گرفته که می‌توان به یک مدل ۱.۴ لیتری بنزینی با خروجی ۹۹ اسب‌بخاری، مدل ۱.۰ لیتری توربوشارژ بنزینی با خروجی ۱۱۸ اسب‌بخاری، موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ T-GDI با خروجی ۱۴۰ اسب بخاری اشاره داشت.

i30 حتی با موتور دیزلی ۱.۶ لیتری  در سه نسخه ۹۵، ۱۱۰ و ۱۳۴ اسب‌بخاری به فروش می‌رسد. قدرتمندترین پیشرانه در کنار گیربکس هفت سرعته اتوماتیک کلاچ دوگانه قرار می‌گیرد تا عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا