مکمل بنزین
گوناگونخبر

بازداشت مدیر فولکس‌واگن به‌خاطر رسوایی آلایندگی

یک مدیر کلیدی فولکس‌واگن توسط FBI در فلوریدا به خاطر دست داشتن در رسوایی آلایندگی دیزلی دستگیر شد.

با چرخان همراه باشید.

اولیور اشمیت است که مدیر انطباق آلایندگی‌های فولکس‌واگن در ایالات‌متحده بوده روز جمعه به خاطر توطئه و فریب مسئولان بازداشت شده است. اشمیت متهم است که نقشی کلیدی در اطمینان بخشی به رگلاتورهای آمریکایی در عدم یافتن ادله‌ای مبنی بر تقلب‌های آلایندگی فولکس بازی کرده است.

نیویورک‌تایمز گزارش داده که اشمیت تلاش داشته اندکی پس از نگرانی‌های دانشگاه ویرجینیای غربی در سال 2014 رگلاتورها را متقاعد کند که آلایندگی‌های اضافی مدل‌های دیزلی خودروهای فولکس‌واگن به خاطر مشکلات فنی تولید شده‌اند.

در استشهادیه‌ FBI گفته شده که اشمیت بیش از آنکه اعتراف کند فولکس‌واگن عمدا در تست‌های آلایندگی ایالات‌متحده دست برده، متهم به ارائه کردن پیشنهادهایی برای توجیه این اختلاف شده است. این امر به منظور اجازه دادن به فولکس‌واگن برای ادامه‌ فروش خودروهای دیزلی در آمریکا بوده است.

بازداشت اشمیت در ادامه‌ تحقیقات جنایی رسوایی آلایندگی فولکس‌واگن و پس از موافقت این شرکت با پرداخت بیش از 15 میلیارد دلار به مالکان زیان‌دیده صورت گرفته است.

فولکس واگن برای حل و فصل دعاوی مطرح شده علیه خود در آمریکا در پرونده استفاده از نرم افزارهای مختل کننده میزان آلایندگی هوا با دادگستری این کشور وارد مذاکره شده است. این کمپانی حاضر شده برای بسته شدن پرونده ها رقمی بالغ بر سه میلیارد دلار بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا