مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

خودروهایی که بهترین ستاره فیلم‌های اکشن بودند!

اگر جزء علاقه‌مندان به تماشای فیلم، مخصوصا ژانر اکشن هستید، حتما به نقش پررنگی که وسایل نقلیه در صحنه‌های تعقیب و گریز و زدو خورد ایفا می‌کنند، توجه داشته‌‍اید. امروزه در بسیاری از محتواهای بصری که در قالب فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی تولید می‌شوند، حضور خودروهای مطرح با هدف تبلیغات و همینطور بالابردن جذابیت و جلب مخاطب، بیش از پیش به چشم می‌خورند. البته این موضوع از دهه‌های 50 و 60 میلادی مورد توجه کارگردانان قرار گرفت و تا به امروز روند روبه رشد و مثبتی را طی کرده است به‌طوریکه درکنار هنرپیشگان معروف و خوانندگان مطرح، از خودروهای ستاره و هنرپیشه نیز در فیلم‌ها یاد می‌شود. برخی از فیلم‌های معروف تولید شده نیز که محوریت اصلی در آنها، رقابت بین خودروها یا سرقت و تعقیب و گریز با مجموعه متنوعی از وسایل نقلیه است، کمک بزرگی به ستاره شدن برخی از مدل‌ها کرده است. در این میان اگر بازیگر اصلی فیلم یک خودروی خاص داشته باشد و با آن هنرنمایی کند، شاید آن مدل مدت‌ها در ذهن مخاطبان باقی بماند. در این مطلب قصد داریم 8 خودروی بسیار جذاب که لحظات هیجانی را در فیلم ها خلق کردند، معرفی کنیم.

1- دلورین DMC-12

DeLorean-DMC-12

این مدل یکی از معروفترین خودروهای اسپرتی است که بعد از ظاهر شدن در سه گانه فیلم “بازگشت به آینده” و ایفای نقش ماشین زمان، به یک محصول نمادین و شناخته شده تبدیل شد به‌طوریکه آمار فروش خیره کننده‌ای برای آن بدست آمد. DMC-12 که بین سال‌های 1981 تا 1982 تولید شد، تنها محصول توسعه یافته توسط شرکت آمریکایی دلورین بود. فرم درب‌های باله‌ای شکل این خودرو باعث شد تا مورد توجه کارگردان و تهیه کننده این فیلم قرار بگیرد و با برخی اصلاحات در ظاهر، مثل اضافه شدن راکتور پلوتونیوم در قسمت پشتی، به خوبی در نقش ماشین زمان ظاهر شد.

2- فورد موستانگ GT 390

1968-Ford-Mustang-GT-390-Bullitt

این خودروی معروف توسط یکی از بزرگترین هنرپیشه‌های تاریخ سینما، یعنی استیو مک‌کوئین، در فیلم به یادماندنی “Bullitt” مورد استفاده قرار گرفت. صحنه‌های تعقیب و گریز بی‌نظیر این فیلم که در خیابان‌های سانفرانسیسکو و بین کارآگاه فرانک بولیت (استیو مک‌کوئین) با موستانگ GT 390 و تبهکاران با خودروی دوج شارژر اتفاق افتاد، شاید جزء بهترین انواع ضبط شده در یک فیلم تا به امروز باشند. این بخش از فیلم باعث شد تا فورد موستانگ GT 390 مدل 1968 میلادی، به یکی از بهترین هنرپیشه‌های خودرویی قرن بیستم تبدیل شود.

3- استون مارتین DB5

Aston-Martin-DB5

حتی اگر عاشق تماشای فیلم هم نباشید، حتما این خودرو را می‌شناسید! مدلی که بواسطه حضور در سری فیلم‌های جیمز باند، به یکی از شناخته شده‌ترین خودروهای دنیا تبدیل شد. استون مارتین DB5 به قدری زیبا و خوب طراحی شده که خیلی‌ها آن را بهترین محصول تولید شده این خودروساز انگلیسی می‌دانند. این خودرو درسال 1963 میلادی تولید شد و یک سال بعد اولین حضور را در سری فیلم‌های جیمز باند، با فیلم Goldfinger تجربه کرد. بعد از آن همکاری نمادینی بین استون مارتین و جیمز باند ایجاد شد که حاصل آن حضور نسل‌های جدید DB5 در قسمت‌هایی همچون Thunderball، GoldenEye، Tomorrow Never Dies، Casino Royale و Skyfall بود.

4- فورد موستانگ Eleanor

The-Eleanor-Mustang

عنوان النور (Eleanor) یک نام مستعار برای فورد موستانگ مدل 1967 میلادی است که در فیلم اکشن و هیجانی “سرقت در 60 ثانیه” توسط هنرپیشه معروف، نیکولاس کیج، مورد استفاده قرار گرفت. موستانگ النور به یک پیشرانه هشت سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 400 اسب بخار قدرت را دارد و به خوبی می‌تواند با بسیاری از سوپر اسپرت‌های جدید رقابت کند. در مجموع 11 دستگاه از این خودرو ساخته شد که فقط سه دستگاه در این فیلم مورد استفاده قرار گرفتند. از این سه تا، دو دستگاه در حین فیلم برداری و تعقیب و گریز تقریبا از بین رفتند و فقط یک دستگاه باقی ماند. این خودرو در یک حراجی و در سال 2013 میلادی به قیمت یک میلیون دلار فروخته شد.

5- دوج شارژر 1970

1970-Dodge-Charger

یکی از موفقترین مجموعه‌های سینمایی که با محوریت خودرو و رقابت بین آنها ساخته شده، سری “سریع و خشن” است. در این مجموعه کارگردان سعی کرده به بهانه‌های مختلف از بهترین خودروهای تیون شده، کلاسیک و ابرخودروهای مدرن استفاده کند. انتخاب یک خودرو از این بین کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل سه مدل فوق جذاب حاضر در این سری را گلچین کرده‌ایم.

بدون شک گل سرسبد تمامی خودروهای موجود در این مجموعه، دوج شارژر مدل 1970 میلادی است که اولین بار توسط ون دیزل (بازیگر نقش دومینیک تورتو) رانده شد. این خودرو چندین بار منهدم شد ولی مجددا بازسازی و به شرایط اول خود بازگشت. در قسمت پنجم از این مجموعه سینمایی، دوج شارژر مجددا حاضر شد و در قسمت ششم، ورود مدل شارژر Daytona کار را تکمیل کرد. مدل 1970 این خودرو درکنار ظاهر تهاجمی و با ابهت خود، بیشتر به خاطر قدرت 900 اسب بخاری و شتاب‌گیری بی‌نظیرش معروف شد.

6- تویوتا سوپرا 1995

1995-Toyota-Supra

اگر قرار باشد چندین شاهکار را در زمینه قابلیت تیون شدن و عملکرد بی‌نظیر نام ببریم، حتما تویوتا سوپرا یکی از آنها خواهد بود. این خودرو حضور پررنگی در مجموعه سریع و خشن داشت و بعد از اینکه دومینیک دوج شارژر پدرش را منهدم کرد، با این خودرو یک گریز بسیار موفقیت آمیز را تجربه کرد. این تویوتا سوپرا به یک پیشرانه تقویت شده 2JZ-GTE با سیستم تویین توربو، کیت بدنه Bomex و شتاب دهنده نیترو مجهز شده بود که در مجموع قابلیت فوق‌العاده‌ای از قدرت مانور را برای آن مهیا کردند.

7- نیسان اسکای‌لاین GT-R

1999-Nissan-Skyline-GTR

یکی دیگر از هیولاهای تیون، نیسان اسکای‌لاین نام دارد. در سری سریع و خشن، همه مخاطبان بازیگر ناکام این مجموعه، یعنی پل واکر، را با خودروی محبوب نیسان اسکای‌لاین GT-R مدل 1999 میلادی می‌شناسند. این مدل که نسل پنجم از تولیدات اسکای لاین است، همچنان به همان پیشرانه معروف 2.6 لیتری تویین توربو مجهز شده ولی با این تفاوت که شاسی آن 50 درصد مستحکم‌تر شده و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها نیز بهینه شده است. خروجی واقعی این خودرو به 320 اسب بخار می‌رسد که امکان ارائه یک نمایش خیره‌کننده را به راننده می‌دهد.

8- کامارو “زنبور عسل”

Bumblebee’s-Camaro

در سال 2007 میلادی، نسل پنجم از خودروی پرطرفدار شورولت کامارو، حضور بسیار پررنگی را در مجموعه سینمایی تبدیل شوندگان (Transformers) و در نقش شخصیت زنبور عسل (Bumblebee) ایفا کرد. این شخصیت یکی از ربات‌های خودرویی حاضر در این مجموعه بود که در ابتدا با سیستم تبدیل شدن به خودروی فولکس واگن بیتل ظاهر شد ولی در قسمت‌های بعدی، تصمیم برآن شد که از خودروی شورولت کامارو برای آن استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا