مکمل بنزین
تحلیلیخبرداخلی

ایران خودرو برای فروش بیشتر دست به‌کار شد!

احتمالا اگر روزانه اخبار مختلف را دنبال کرده باشید حتما تا به امروز مطلع شده‌اید که کمپین نخریدن خودرو، سخنان وزیر صنعت و اقدامات ایران خودرو ناشی از چه هستند! پیش از توافقات هسته‌ای در کنار مواضع مختلفی که در خصوص آن‌ها بحث می‌شد یکی از داغ‌ترین بحث‌ها مربوط به صنعت خودرو بود که همگی بر این موضوع اشراف داشتند که خودرو‌های داخلی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی نیستند و دو سد بزرگ نیز در این بین قرار گرفته است که یکی از آن‌ها تحریم و دیگری گمرک نامیده می‌شود و همین دو سد باعث رونق صنعت خودرو سازی در کشور شده و اکنون کمپانی‌های داخلی یکی از پر تیراژترین کمپانی‌های تولید کننده خودرو در جهان هستند.

irankhodro-sale-(5)

اما تمام این موضوعات گویا بسیاری از افراد را به یک استدلال شخصی رسانده است و آن هم این است که با نهایی شدن توافقات هسته‌ای بدون شک خودرو‌های بهتری وارد کشور خواهد شد و در این صورت قیمت محصولات تولیدی (البته تنها محصولاتی که در حال حاضر تولید می‌شوند) کاهش خواهد یافت و در این صورت خودرویی که فردی اکنون برای مثال با پرداخت 35 میلیون تومان خریداری کرده است را فقط می‌تواند به ارزش حدودی 25 میلیون تومان بفروشد که اصلا به صرفه نیست (البته این یک مثال بود!) و به همین دلیل مردم رویکرد صبر را اتخاذ کرده‌اند و شرایط فعلی بازار بدین شکل است که مشتریان چشم به آینده دوخته‌اند و تولید کنندگان نیز باحالی ناراضی به انبار‌های خود نگاه می‌کنند و در این بین دلالان نیز بیکار شده‌اند.

irankhodro-sale-(2)

اما در این بین شکی نیست که بیشترین ضرر را کمپانی‌های تولید کننده متحمل می‌شود (من نیز در این زمینه با حرف‌های آقای وزیر موافقم!) و حدود یک ماه است که این کمپانی‌ها دست به کار شده‌اند تا بلکه به میزان فروش قبلی باز گردند، اما این بار با شرایطی بسیار بهتر. در حال حاضر ایران خودرو شرایط پیش فروش پلکانی را آغاز کرده است که در جریان آن مبلغ پیش پرداخت بسیار اندکی از مشتریان دریافت می‌شود (در کنار طرح‌های قبلی) و در مقابل سود‌های کلانی نیز برای آن پول در نظر گرفته شده که در حالت عادی مشتریان برای دست یافتن به این میزان از سود می‌بایست چند سالی پول خود را در بانک‌ها به شکل سپرده‌های بلند مدت قرار دهند تا بلکه سودی 27 درصدی را به دست آورند اما ایران خودرو خیلی ساده این سود را در اختیارتان می‌گذارد و البته سود انصراف نیز همچنان بالاتر از نرخ سود‌های روز شمار بانکی است.

irankhodro-sale-(1)

این تمام ماجرا نیست، در پایین‌ترین بخش صفحه خرید ایران خودرو نیز بخش نقد و اقساط قرار گرفته است (برخلاف چند ماه پیش) که آن نیز شرایط بسیار خوبی دارد و تقریبا با پرداخت نصف مبلغ خودرو مورد نظر خود می‌توانید ماشین مورد علاقه‌تان را در مدت 20 روزه تحویل بگیرد و باقی پول را در مدت حدود 18 تا 24 ماهه (بر اساس خودرو متغیر است) طی 6 فقره چک تحویل دهید.

irankhodro-sale-(4)

البته در کنار تمام این موارد فروش فوری نیز همچنان برقرار است و حتی محصولاتی نظیر پژو پارس که مدت نسبتا زیادی بود که فروش فوری در سایت ایران خودرو نداشتند نیز آماده تحویل 20 روزه هستند. البته چندی پیش نیز خبری در خصوص انصراف مشتریان پیش خرید را در چرخان مطالعه کردیم که آن نیز به نوبه خود جالب بود.

irankhodro-sale-(3)

با این اوصاف این طرح‌ها تنها نیستند، ایران خودرو اقداماتی را نیز برای کارمندان در نظر گرفته که بسیار فریبنده هستند! این کمپانی ادارات مختلف را دعوت به خرید خودرو با شرایط ویژه و اقساطی کرده است.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. گول نخورید اینا میخوان فقط دوباره بازار رو راه بندازند و بعدش هم همون آش و همون کاسه.نخرید آقا نخرید نخرید نخرید نخرید……

    1. تازه همین العان هم شرایط آن چنان بهتر نشده به خدا خبر ندارید شرکت های خارجی علاوه بر قیمت مناسب ماشین چه امکانات و خدمات پس از فروشی در اختیار خریدارا میگذارند ولی تو ایران هیچی چرا چون این دو شرکت نه خودشون خدماتی میدهند نه اجازه میدن بقیه شرکتای دنیا خدماتی ارائه کنند فقط میتونم بگم مشکل بزرگتر از این است که بتونیم حتی دربارش اینجا صحبت کنیم. تنها کاری هم که میتونیم بکنیم نخریدن است.

  2. الان شما دارین مردم رو تشویق به خرید با شرایط مناسب میکنید؟

    1. اتفاقا برعکس! ما فقط داریم اطلاع رسانی می‌کنیم که شرکت‌ها چگونه در حال تلاش برای فروش محصولاتی هستند که ظاهرا روی دستشون باد کرده اما حاضر به اعتراف نیستند

  3. متن یه جورایی انگار در حمایت از خودروسازان داخلی بودا.

  4. نمیخریم بیهوده شما تبلیغ نفرمائید در ضمن آقای وزیر خودش خائن هستش نه مردم عزیز ما.

  5. خودروهای داخلی رو اگه با طلا هم تولیدشون کنند و طلا رو هم به عنوان جایزه روشون بذارند باز هم ارزش خریدن ندارند.ببگین یخودی زور نزننن!!!!

  6. در مورد نخریدن خودرو تا بهبود وضعیت خدمات بعد از فروش و افزایش کیفیت و مشتری مداری بعنوان یک ایرانی ایران دوست موافقم ولی با ور شکستگی این 2کارخانه چند 10هزار کارگر و کارمند بی پارتی و قطعه سازان بی پشتیبان بی کار میشن وگرنه مدیر عامل که معاون وزیر و چند تا شغل و سمت مشاوره داره که براش مهم نیست تازه شاید شد مدیر بازاریابی 1کمپانی آمریکایی و وارد کننده فلان جنس مصرفی پس همزمان باید فکر فشار به کمپانی های داخلی برای افزایش کیفیت و مشتری مداری بود البته این نظر شخصی منه و قطعا دوستان مطلع تر هستند

    1. توی این ده سال اخیر میلیونها کارمند و کارگر از کارخانه ها و شرکتها و شهرهایی مثل عسلویه بیکار شدن…. این صد هزار کارمند و کارگر شرکتهای خودروسازی هم روش…. خون اونا از بقیه رنگین تر که نیست….

  7. باسلام:فقط میخوام بگم چرا باماشینهایی مثل پراید وامثال اون که به عزراییل آهنی لقب گرفتن دولت هیچ واکنشی نشون نداده ونمیده :یعنی ما ایرانیها ازبعضی کشورهای عربی یا از کشورهای آسیای میانه که بهترین ولوکس ترین ماشینهای روز دنیا رو سوار میشن چی کم داریم چرا باداشتن این همه ثروت از نظر ماشین و فرهنگ رانندگی اینقدر ضعیف هستیم : بخدا ارزش وشخصیت ایرانیها بیشتر از این هاست :داشتن ماشینهای لوکس و باکیفیت وایمن حق مردم بزرگ ایرانه …..

    1. سلام کاری نداره دولت مالیات گمرک کم کنه ماشین خوب با تعرفه کم وارد بشه ولی دولت خودش حمایت کننده ایناست

      1. خوشحالم از این بابت ک برای اولین بار مردم ایران با هم متحد شدن و کاری ک سالها قبل نماینده هامون و دولت نتونستن انجام بدن رو انجام دادن ….درود بر ایرانی

  8. خوشحالم از این بابت ک یکبار مردم ایران با هم متحد شدن ویه کار بزرگ انجام دادن …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا