مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری مرسدس بنز و بوش برای ارائه خطوط تاکسیرانی خودران!

تا یک دهه آینده شما قادر خواهید بود که با استفاده از تلفن هوشمند خود سوار بر تاکسی‌های خودران شوید. مرسدس‌بنز و بوش امیدوار هستند که بزودی ناوگانی از تاکسی‌های بدون راننده را روانه خیابان‌ها کنند. این دو شرکت در حال حاضر مشغول توسعه خودروهای خودران برای حمل و نقل عمومی هستند.

mercedes-self-driving-taxis

این همکاری ترکیبی از تخصص یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت خودروسازی جهان و یکی از بزرگترین تامین کنندگان قطعات خودرو است. این دو امیدوار هستند که بتوانند رویای خودروهای خودران را به واقعیت نزدیک‌تر کنند.

mercedes-self-driving-taxis-1

در طرح مرسدس‌بنز و کمپانی بوش؛ مشتریان می‌توانند با استفاده از یک برنامه در تلفن‌همراه خود، تاکسی مورد نظر خود را سفارش دهند. هر دو کمپانی از ارائه جزئیات بیشتری در زمینه طرح آینده نگرانه خود، خوداری کرده‌اند. آنها هدف کلی خود را آماد‌ سازی یک سیستم رانندگی خودکار برای خودروهای خودران در شهرهای مختلف اعلام کرده‌اند.

mercedes-self-driving-taxis-2

در طرح مذکور تاکید فراوانی بر طرح مفهومی  F015 Luxury دارد که در سال 2015 رونمایی شده بود. در واقع F015 Luxury تبدیل به یک تاکسی خودران برقی با قابلیت پیمایش مسافتی 200 کیلومتری می‌شود؛ که به خوبی پاسخگوی ایده مرسدس‌بنز و بوش خواهد بود.

دو کمپانی امیدوار هستند که در آینده نزدیک فن‌آوری‌های مرتبط با ایده خود را تکمیل کرده و بزودی و ارائه یک نمونه اولیه و  آزمایش ایده خود را آغاز کنند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا