مکمل بنزین
گوناگونخبر

تست فناوری خودروهای خودران اپل قانونی شد

اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرینا لیست جدیدی از شرکت‌هایی که می‌توانند خودروهای خودران خود را در آمریکا تست و بررسی نمایند منتشر کرده است. در این لیست نام کمپانی اپل دیده می‌شود. دو سال پیش شایعاتی مبنی بر حضور اپل در بازار جهانی خودرو مطرح شد و تقریبا یک سال پیش اخباردیگری مبنی بر عدم ورود این کمپانی به صنعت تولید خودروهای خودران منتشر شده بود. اکنون اپل با تمرکز برروی سیستم automonous خود، که کمی نزیک به سیستم کمپانی گوگل خواهد بود؛ پا به میدان رقابت با خودروسازان بزرگ جهانی خواهد گذاشت.

2015-lexus-rx-350

اداره DMV کالیفرنیا مجوز تست خودروهای خودران اپل را صادر کرده و این کمپانی باید از سه دستگاه خودروی لکسوس Lexus RX 450h مدل 2015 و شش سرنشین برای تست و آزمایش عملکرد سیستم خودران اختصاصی خود استفاده کند. پیش از این خودروی لکسوس Lexus RX 450h برای تست و ارزیابی سیستم رانندگی خودکار کمپانی گوگل مورد استفاده قرار گرفته بود.

ما نباید انتظار این را داشته باشیم که بلافاصله خودروهای خودران اپل را در جاده ها ببینیم و باید گفت که مجوز DMV  آغازی برای تست جهانی خودروهای اپل خواهد بود. اپل باید مانند سایر شرکت های فعال در حوضه تولید خودروهای خودران گزارشی مفصل و جامع را درباره تست خودروهای خود به  DMV ارسال کند. همچنین در هنگام تست سیستم خودران کمپانی اپل باید یک راننده در طول آزمایش در درون خودرو حضور داشته باشد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا