مکمل بنزین
گوناگونخبر

فروش خودرو در اروپا رکورد زد!

فروش خودرو در اروپا رکورد زد و مشتریان اروپایی در مجموع بیش از 1 میلیون و 920 هزار خودروی جدید خریداری کردند؛ که این میزان فروش نشان از افزایش 10.5 درصدی تقاضای خودروی جدید در اروپا نسبت به ماه مارس سال 2015 میلادی است. همچنین میزان فروش خودرو در منطقه یورو از ایالات‌متحده آمریکا بیشتر شده و اروپایی‌ها به یک قدمی رکورد فروش بیش از 2 میلیون خودرو در چین نزدیک‌تر شدند.

ford-fiesta-st3-three-door

فروش خودرو در ایتالیا نسبت به سال 2015 افزایش چشمگیری داشته و به بیش از 17 درصد رسیده است. در همین بازه زمانی کشورهای اسپانیا، آلمان و بریتانیا به ترتیب 11.4،12.7و 8.4 درصد از مجموع کل فروش خودرو در اروپا را به  خود اختصاص داده اند. در بین کشورهای اروپایی، یونان پس از عبور از رکود اقتصادی با رشد 49.5 درصدی میزان فروش خودروهای جدید مواجه شده است.

ford-fiesta-st3-three-door-3

نکته جالب توجه این است که از میان 52 برند فعال در اروپا؛ تنها 26 برند تجاری نسبت به گذشته وضعیت بهتری داشته‌اند. فولکس‌واگن با رشد 3.9 درصدی یکتاز بازار اروپا بوده و فورد با رشد 15.9 درصدی در تعقیب فولکس‌واگن است. جایگاه سوم پرفروش‌ترین برند تجاری صنعت خودروسازی در اروپا نیز به رنو اختصاص دارد.

ford-fiesta-st3-three-door-2

در میان خودروهای عرضه شده در بازار اروپا تقاضا برای خرید فولکس‌واگن گلف و فورد فیستا بیشتر بوده و دو خودروی مذکور پیشتاز فروش در قاره سبز هستند. تحلیلگران علت موفقیت کمپانی فورد در اروپا را رشد کیفی محصولات فورد، طرح‌های تشویقی متعدد، کاهش تقاضا برای خریداری خودروهای دیزلی و یک نواختی فولکس‌واگن گلف می‌دانند.

ford-fiesta-st3-three-door-1

اما از غول‌های لوکس‌ساز اروپا چه خبر؟ مرسدس‌بنز و BMW حدود 100 هزار خودروی جدید فروخته‌اند و کمپانی آئودی تنها 1000 خودروی جدید فروخته است. ولوو 36891 و پورشه 9259 خودروی جدید فروخته است؛ که با وجود اندک بودن ارقام مذکور یک رکورد بی‌نظیر برای این کمپانی‌ها محسوب می‌شود.

فروش خودرو در ماه مارس نسبت به ماه‌های دیگر سال در اروپا همیشه بیشتر بوده و 11 درصد از اروپایی‌ها در این ماه برای خرید خودروی جدید اقدام می‌کند. ایام مذهبی و جشن‌های فراوان اروپایی‌ها باعث شده است که نمایندگان فروش خودروهای مختلف در اروپا، طرح‌های فروش فوق‌العاده و بسیار جذابی را در نظر بگیرند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا