مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای، اولین ماشین بدون تماس دنیا را راه اندازی کرد!

هیوندای، ماشین الکتریکی خود به اسم “آیونیک” (Ionic) را برای مقاصد خیریه به این امکان تجهیز کرده است. در این ماشین پنج نقطه برای پرداخت روی ماشین تعبیه شده است که اهداکنندگان می­توانند با زدن ضربه پول را به موسسه تحقیقات سرطان (UK (United Kingdom واریز کنند.

هیوندای، محصول خود را یک ماشین “مهربان” توصیف کرده و خاطر نشان کرده است که هیچ برنامه ­ای برای به کارگیری این امکان بر روی محصولات خود را ندارد.

جگوار برروی مدل های F-Pace و Xeخود سیستم مشابهی را به کارگرفته اما کمی متفاوت بوده و به دارندگان اجازه می‌­دهد تا خودروهای خود را در گاراژهای شرکت نفتی Shell با وسایل ارتباط جمعی خودشان سوخت گیری کنند.

hyundai_visual_1_without_photo (2)

هر اهدایی به خودرو، باعث میشود که آیونیک با صدا، تصویر و یا نشانگرهای الکتریکی خود از اهداکننده تشکر کند. بعد از هر اهدا مبلغ اهدایی با اعدادی در بخش پلاک ماشین به نمایش گذاشته می­شود.
همچنین ماشین با تکنولوژی عکسبرداری خود می‌­تواند بلافاصله عکس اهداکننده ها را برروی بدنه خارجی خود به نمایش بگذارد. این نمایش ها با صفحات موزاییک گونه­ای که بر بدنه طراحی شده است امکان پذیر خواهد بود.

این ماشین در ماه می میلادی (اردیبهشت) در جاده پادشاهی و سپس تا نوامبر (آذر) در جاده های مختلف و نمایشگاه تخصصی فروش هیوندای به نمایش گذاشته می­شود.

محمد رضوان پور

دانشجوی ارشد مهندسی شیمی گرایش انرژی و محیط زیست - دانشگاه تهران "Be Energetic, Go Green"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا