مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو سدان Talisman را معرفی کرد

کمپانی فرانسوی رنو برای حضور قدرتمند‌تری در بازار خودروی اروپا قصد عرضه Talisman را در سال 2016 دارد. آن‌طور که گفته می‌شود این سدان به نوعی قرار است جانشین Laguna بشود. طراحی کلی خودرو کم‌ شباهت به نسل بعدی مگان نیست که آن‌ هم قرار است در سال 2016 عرضه بشود. رنو قصد دارد Talisman را به قصد رقابت با مزدا 6 و فولکس‌واگن پاسات تولید کند. از پلتفرم مشترک با نیسان برای طراحی این ماشین استفاده کرده و شباهت‌هایی با ماکسیما‌ی جدید نیز در طراحی این سدان دیده می‌شود.

renault-talisman-10

رنو معتقد است نام‌گذاری این سدان به طور همزمان ایمنی و قدرت را تداعی می‌کند. در ضمن تلفظ Talisman ساده و در نقاط مختلف جهان قابل‌فهم است.

این سدان 4.85 متر طول، 1.87 متر عرض و 1.46 متر ارتفاع دارد و رینگ‌های پره‌ای 16 تا 19 اینچی برای آن در نظر گرفته شده است. صندوق عقب با 608 لیتر فضای حمل ‌بار، نشان از یک خودروی خانوادگی می‌دهد. در ضمن این مقدار با خم کردن صندلی‌‌های عقب قابل افزایش است.

renault-talisman-rear

رنو برای خریداران Talisman سه انتخاب برای موتور پیش‌ رویشان گذاشته که سه‌تا از آن‌ها دیزلی و دوتای باقی نیز بنزینی هستند. همه‌ی موتورها به توربوشارژر مجهز گشته‌اند. موتورهای بنزینی 147 و 197 اسب بخار توان تولید می‌کنند. گیربکس هفت‌سرعته‌ی دوکلاچه نیز وظیفه‌ انتقال قدرت را  برای این موتورها برعهده دارد.

کوچکترین موتور دیزلی 1.4 لیتر حجم دارد 108 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای گیربکس نیز می‌توان بین شش سرعته‌ دستی و شش سرعته‌ دو کلاچه انتخاب کرد. این موتور در سیکل‌ترکیبی تنها 3.6 لیتر در صد کیلومتر مصرف می‌کند.

renault-talisman-7

renault-talisman-interior

حجم موتور دیزلی دیگر 1.6 لیتر است و با 20 اسب‌بخار بیش‌تر نسبت به موتور قبلی، 128 اسب‌بخار توان می‌کند. برای این مدل گیربکس‌های مشابهی با موتور دیزلی قبلی ارائه می‌شود.

قوی‌ترین موتور دیزل افزایش حجمی نسبت به مدل 1.6 لیتری نداشته و به دو توربوشارژر نیز مجهز شده است که 158 اسب بخار تولید می‌کند.

2016-renault-talisman-replaces-the-laguna-sedan-video-photo-gallery_54

مدل‌ فول Talisman به چراغ‌های LED مجهز خواهد بود. سیستم‌تعلیق فعال، سیستم چهارچرخ متحرک و چند مدل مختلف رانندگی (Comfort ،Sport Eco ،Neutral و Perso) از ویژگی‌های دیگر مدل فول به‌شمار می‌رود. در مرکز داشبورد خودرو نیز یک نمایشگر ۸.۷ اینچی وجود دارد. رنو یک نمایشگر head-up -که اطلاعات را بر روی شیشه به نمایش می‌گذارد- برای نسخه‌‌های فول در نظر گرفته است. صندلی‌های الکتریکی ۱۰ حالته نیز از دیگر امکانات رفاهی Talisman به شمار می‌رود.

talisman 82016-renault-talisman-replaces-the-laguna-sedan-video-photo-gallery_532016-renault-talisman-replaces-the-laguna-sedan-video-photo-gallery_432016-renault-talisman-replaces-the-laguna-sedan-video-photo-gallery_442016-renault-talisman-replaces-the-laguna-sedan-video-photo-gallery_632016-renault-talisman-replaces-the-laguna-sedan-video-photo-gallery_562016-renault-talisman-replaces-the-laguna-sedan-video-photo-gallery_59 talisman 9 talisman 10

به نظر می‌رسد که رنو سدان جدیدش را در نمایشگاه فرانکفورت -که اواخر شهریور برگزار می‌شود- در معرض دید عموم قرار بدهد. درضمن نسخه استیشن Talisman نیز در همین نمایشگاه معرفی می‌شود.

منبع

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا