مکمل بنزین
گوناگونخبر

جدیدترین نتایج تست چراغ خودروهای SUV توسط موسسه IIHS

آیا شما شب‌ها زیاد رانندگی می‌کنید؟ اگر اینگونه است باید هنگام خرید یک شاسی‌بلند نیم‌نگاهی به لیست موسسه IIHS بی‌اندازید! براساس گزارش جدیدی که از موسسه IIHS ایالات‌متحده آمریکا منتشر شده؛ تنها برخی از مدل‌های مختلف خودروهای شاسی‌بلند قادر هستند که در تاریکی شب، به خوبی روشنایی مورد نیاز شما را فراهم کنند.

Volvo XC60 2017

موسسه IIHS برای اولین‌بار در سال 2016 شروع به ارزیابی چراغ‌های جلو برخی از خودروهای نام و آشنا کرد. این موسسه آزمون‌های مختلفی برای سنجش میزان پرتوهای منتشر شده از لامپ چراغ‌های خودروهای مختلف انجام داده و به بررسی میزان کیفیت تابش نور آنها در شرایط مختلف آب و هوایی پرداخته است.

براساس گزارش موسسه IIHS؛ از بین 37 شاسی‌بلند آزمایش شده از برندهای گوناگون؛تنها دو خودروی وولو XC60 (نسخه 2017) و هیوندای سانتافه امتیاز خوبی به دست آوردند. 12 دستگاه از خودروهای آزمایشی موسسه IIHS نمره قابل قبولی کسب کردند و 23 خودروی دیگر امتیاز پایین و بدی را برای خود به ثبت رساندند. موسسه IIHS پس از اتمام آزمایشات خود جدولی از بهترین و بدترین شاسی‌بلندها را از نظر نوردهی معرفی کرده است.

IIHS Most SUV Headlights Fail To Light Up Newest Ratings

آقای Matt Brumbelow به عنوان مهندس ارشد بخش تحقیقات موسسه IIHS گفته است: «خودروهای مورد بررسی ما نسبت به گذشته بهتر شده‌اند و این موضوع جای تشویق دارد؛ اما با این حال ما همچنان معتقد هستیم که نورپایین برخی از خودروهای مورد آزمایش ما به خوبی جاده را روشن نمی‌کنند».

به عنوان مثال خودروی کیا سورنتو بدترین عملکرد را در تحقیقات موسسه IIHS به نمایش گذاشت. میزان نوردهی چراغ‌های جلوی این خودرو تا 45 متر بود؛ و این در حالیست که XC60 موفق به روشن کردن فضایی معادل با 96 متر شده است.

در بین 37 خودروی برتر آزمایش موسسه IIHS؛ در مجموع 79 گزینه مختلف برای روشنایی جاده وجود داشت و شاهد استفاده گسترده از لامپ‌های LED و HID بودیم.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا