مکمل بنزین
گوناگونخبر

سرزمین مادری بی‌ام‌و، به دنبال ممنوعیت خودروهای دیزلی این کمپانی است!

تقریبا چند ماه قبل بود که از تصممیم شهر اشتوتگارت آلمان مبنی بر اعمال ممنوعیت برای تردد خودروهای دیزلی در خیابان‌های آن اطلاع یافتیم. این یک خبر عادی نیست و در نوع خود بسیار با اهمیت جلوه می‌کند؛ چراکه این شهر مقر کمپانی‌های بزرگ دیگری چون پورشه و مرسدس بنز نیز هست. هرچند که به دنبال رسایی بزرگ فولکس واگن، بسیاری از کشورها قصد دارند که قانون ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی را به تصویب برسانند. ولی بنا به گزارش Automotive News Europe، سرزمین مادری این غول خودروسازی باواریایی، یکی از پیشگامان اجرای چنین قانونی خواهد بود.

بی‌ام‌و

شهردار مونیخ، دیِتِر رِیتر، از تلاش برای ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در این شهر، به دلیل آنچه که آلودگی بیش از حد و تولید زیادی منواکسید کرین خوانده است، خبرداد. او در ادامه سخنان خود افزود: “هرچند که خودمان هم از اعمال ممنوعیت‌های این چنینی خشنود نیستیم، ولی امکان ادامه دادن این مسیر هم وجود ندارد.” اما این تمام ماجرا نبود؛ چراکه ریتر مصاحبه‌ خود را با صحبت درباره سنجش میزان منواکسید کربن در حومه شهر ادامه داد: ” نتایج به دست آمده شوکه کننده بود و هیچ کس انتظار چنین چیزی را نداشت.” اجرایی شدن این تصمیم، 133 الی 170 هزار وسیله نقلیه دیزلی را تحل تاثیر قرار خواهد داد و اتفاق مهمی به شمار می‌رود. البته به نظر می‌رسد که خودروهای دارای استاندارد آلایندگی یورو 6، از این قانون معاف خواهند بود.

بی‌ام‌و دیزلی

خودروهای دیزلی، آنچنان سهمی را در اروپا به خود اختصاص داده اند که قابل قیاس به ایالات متحده نیست؛ چراکه تنها 3 درصد خودروهای امریکایی، دیزلی هستند. درحالیکه این رقم در اروپا، به چیزی حدود 50 درصد می‌رسد که بیانگر اختلافی عظیم است. هرچند که به دنبال رسوایی عظیم کمپانی فولکس واگن، فروش خودرهای دیزلی با کاهشی باورنکردنی روبرو شد و به سبب آن سهمشان در بازار آلمان به کمتر از 40 درصد تقلیل یافت که کاهشی 10 درصدی را نشان می‌دهد. بنابرین به جرئت می‌توان گفت که خودروهای دیزلی، آخرین نفس‌های خود را می‌کشند و حتی خیابان‌ها نیز برای بیرون راندن آنها بی تابی می‌کنند.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا