مکمل بنزین
گوناگونخبر

برنامه ریزی بی‌ام‌و برای ساخت یک مینی خودرو تمام الکتریکی در سال 2019 میلادی

اخبار منتشره از خیز کمپانی بی‌ام‌و برای استفاده بیشتر از انرژی الکتریکی در آینده حکایت دارد. بنا به گفته روابط عمومی این کمپانی، بی‌ام‌و قصد دارد توجه بیشتری به مهندسی خودروهای انعطاف‌پذیر نشان دهد تا بدین ترتیب بتواند نمونه‌های الکتریکی و هیبریدی هر مدلی را تولید کند و ساخت یک مینی خودرو تمام الکترکی هاچبک سه در، شروعی بر این برنامه طولانی مدت به حساب می‌آید.

برنامه ریزی بی‌ام‌و برای ساخت یک مینی خودرو تمام الکتریکی در سال 2019 میلادی

علیرغم نگرانی موجود بر سر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، موتور الکتریکی این خودرو در مرکز تحقیقات و نوآوری الکترونیکی بی‌ام‌و، واقع در باواریا، ساخته خواهد شد و کارخانه آکسفورد مینی، تنها وظیفه مونتاژ آن را بر عهده خواهد گرفت. این روزها سیستم الکترونیک به یکی از مبانی اصلی استراتژی‌های گروه تولیدی بی‌ام‌و تبدیل شده است. لذا این کمپانی در بیانیه‌ای، از توان خود برای ساخت تمام مدل های خود به ‌صورت الکتریکی یا هیبریدی سخن گفته است که چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. بنابرین می‌توان انتظار داشت که مدل‌های تمام الکتریکی بی‌ام‌و، در سال‌های آتی و بالاخص پس از سال 2020 میلادی به بازار عرضه شوند. در نتیجه باید انتظار داشت مهندسی نسل بعدی وسایل نقلیه این کمپانی به گونه‌ای پیش برود که قادر به تولید مدل‌های جدید تمام الکتریکی باشد.

برنامه ریزی بی‌ام‌و برای ساخت یک مینی خودرو تمام الکتریکی در سال 2019 میلادی

اولین گام در پی ریزی مهندسی نسل بعدی بی‌ام‌و، ساخت مینی خودرو تمام الکتریکی این کمپانی در سال 2019 میلادی است. هرچند که طرح اولیه این مینی خودرو در سال 2008 میلادی ارائه شد و راه را برای تولید نمونه اولیه ‌بی‌ام‌و i3 هموار نمود. “الیور زیپس”، عضو هیئت مدیره تولیدی بی ام و AMG، در این باره چنین میگوید:

“کارخانجات Dingolfing و Landshut کمپانی بی‌ام‌و، نقش مهمی را در شبکه تولید جهانی ما بعنوان مرکز خلاقیت و پویایی الکترونیکی جهانی ایفا می‌کنند. بنابراین در صورت نیاز می‌توانیم قطعات موتورهای الکتریکی خود را به سرعت تولید کنیم. لذا امیدواریم که تنوع مدل‌های الکتریکی کمپانی ما در اینده به سرعت افزایش یابد.”

اخبار ضد و نقیضی که این روزها منتشر می‌شوند، از عرضه رودستر بی‌ام‌و i8 در سال اینده و نیز مدل X3 تمام الکتریکی در سال 2020 و BMW iNEXT در سال 2021 میلادی حکایت دارند؛ چراکه بنا به پیش‌بینی‌های بی‌ام‌و، وسایل نقلیه الکتریکی خواهند توانست تا سال2025 میلادی، سهمی 15 تا 25 درصدی از بازار خودرو را از آن خود کنند. اما باید خاطر نشان کرد که این بین مسائلی غیرقابل پیش‌بینی نظیر قوانین، مشوق‌ ها و ایستگاه‌های شارژ نیز وجود دارند که می‌توانند تاثیر بسیاری بر میزان ورود وسایل نقلیه الکترونیک به بازار سال‌های آینده بگذراند. بنابراین کمپانی بی‌ام‌و با توجه به این امر قصد دارد پلتفرمی را گسترش دهد که بر اساس آن هر خودرو به طور همزمان دارای یک سیستم سوخت فسیلی، یک سیستم هیبرید و یک سیستم تمام الکترونیک باشد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا