مکمل بنزین
گوناگونخبر

لکسوس NX و CT شبیه به یکدیگر شدند!

نسخه جدید کراس‌اوور NX و مدل CT لکسوس بسیار شبیه به هم بوده و تنها با تغییرات جزئی در چهره و افزوده شدن امکانات جانبی جدید عرضه می‌شود. هر دو خودروی مذکور برای نمایش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 آماده شده و طراحی محیط داخلی و بدنه خارجی آنها پیشرفت‌هایی داشته است. نسخه‌های جدید خودروهای مذکور با افزوده شدن فن‌آوری‌های جدید، یک تجربه شگفت‌انگیز در رانندگی را به وجود می‌آورند.

لکسوس NX جدید تغییرات بسیار کمی داشته است. در این خودرو سپر و جلو پنجره‌ای تغییر کرده و چراغ‌های آن به مدل LC کوپه شبیه‌تر شده است. همچنین در سپر عقب نیز شاهد تغییر شکل لکسوس NX بوده و از نوارهای کرومی L شکل استفاده شده است.

در محیط داخلی NX از یک صفحه نمایش 10.3 اینچی و سیستم HVAC استفاده شده است. در لکسوس  NX جدید سیستم تعلق تغییر کرده است. سیستم تعلیق جدید این خودرو از نوع Adaptive Variable Suspension بوده و به بهبود سواری با لکسوس NX کمک می‌کند. نسخه اروپایی لکسوس NX به همراه یک پیشرانه 2.5 لیتری و دو پیشرانه الکتریکی عرضه شده و پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ این خودرو برای بازارهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما CT جدید یک طراحی بروز و ویژه دارد. در این خودرو شاهد طراحی مجدد نمای روبرویی، جلو پنجره جدید و چراغهای LED جدید هستیم. سپر عقب CT نیز حالتی L شکل و سه بعدی دارد. این خودرو به علت فروش ضعیف در آمریکا عرضه نمی‌شود.

مینی هیبریدی جدید لکسوس در محیط داخلی به یک صفحه نمایش 10.3 اینچی مجهز شده و محیط داخلی آن با طراحی و رنگ‌های جدید تزئین شده است. این خودرو از یک پیشرانه 1.8 لیتری برخوردار بوده و ازسیستم‌های ایمنی اختصاصی لکسوس مانند؛ سیستم پیشگیری از برخورد، کروز کنترل؛ هشدار خروج از خط حرکتی و… برخوردار است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا