مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال خرید FCA توسط هیوندای!

حدود دو سال است که مشتریانی برای خرید گروه خودروسازی FCA اعلام آمادگی کرده‌اند. در حال حاضر خودروسازانی از کشور چین؛ مانند گروه خودروسازی گوانگژو و کمپانی گریت‌وال، برای خرید FCA چنگ و دندان تیز کرده و منتظر تصمیمات نهایی هستند؛ اما قطعا ورود یک رقیب جدید و جدی رقابت جذابی را برای خرید FCA به وجود می‌آورد!

به گفته منابع خبری کمپانی هیوندای برای خرید FCA اعلام آمادگی کرده است. پیش از این و در ماه اوت سال جاری میلادی شایعاتی درباره خریداری FCA توسط هیوندای منتشر شد و درست کمی بعد خودروسازان چینی برای خریداری FCA اعلام آمادگی کردند. براساس گزارشات متعدد و جداگانه منابع خبری؛ کمپانی دانگ‌فنگ و جیلی نیز به فکر خرید FCA هستند.

اگر هیوندای گروه خودروسازی FCA را خریداری کند؛ به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل خواهد شد. هیوندای و FCA در سال گذشته میلادی موفق به تولید 11.5 میلیون دستگاه خودروی مختلف شدند. آمار مذکور بیش از مجموع آمار تولید کمپانی‌هایی مانند تویوتا، فولکس‌واگن و نیسان است!

البته ظاهرا پیشنهاد کمپانی گریت‌وال چین برای خریداری FCA جدی‌تر بوده و کمپانی هیوندای هنوز تصمیم نهایی خود را برای خرید FCA نگرفته است.

با این وجود آقای Sergio Marchionne به عنوان مدیرعامل FCA تمام شایعات مربوط به خریداران چینی و… کمپانی FCA را رد کرده و می‌گوید که تاکنون پیشنهادی برای خرید این کمپانی به آنها داده نشده است.

گروه خودروسازی FCA در سال گذشته میلادی 132 میلیارد دلار درآمد داشته و سودی به ارزش 2.17 میلیارد دلار به دست آورده است. تعداد کارکنان FCA بیش از 225 هزار نفر بوده و این کمپانی به عنوان هفتمین خودروساز بزرگ؛ در چهار قاره جهان فعالیت می‌کند!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا