مکمل بنزین
گوناگونخبر

شوک به صنعت خودروسازی چین؛ توقف تولید 553 خودرو!

دولت چین در جدیدترین تلاش خود به منظور کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای؛ تولید 553 خودروی سواری را از 1 ژانویه ممنوع کرده است. براساس گزارش بلومبرگ وسایل نقلیه‌ای که مصرف سوخت بالایی داشته و هزینه‌های زیادی را به دولت چین تحمیل کنند؛ حق تولید و واردات به خاک چین را ندارند.

لیست کامل خودروهای مذکور اعلام نشده؛ اما طیف وسیعی از محصولات کمپانی‌هایی مانند؛ مرسدس‌بنز، BMW، شورولت، فولکس‌واگن و … را شامل می‌شود. آن طور که بلومبرگ گزارش داده است؛ کدهای داخلی  FV7145LCDBG (آئودی)، BJ7302ETAL2 (مرسدس) و SGM7161DAA2 (شورلت) با بیشترین محدودیت‌ها روبرو می‌شوند.

کوی دونسو، دبیرکل انجمن خودروهای سواری چین؛ خاطرنشان کرده است که 553 خودروی ممنوعِ، تنها بخش کوچکی از خودروهای تولید شده در کشور چین را شامل می‌شوند. تحلیگران امور بازرگانی چین؛ اقدام اخیر دولت این کشور را بی‌سابقه دانسته و می‌گویند که با اعمال محدویت‌های جدید، تولید چند مدل خاص محدود شده و در آینده نزدیک نبود آنها احساس خواهد شد.

استاندارد آلایندگی کشور چین، به منظور کاهش مصرف انرژی به طور مرتب و هر ساله تغییر خواهد کرد. این یک گام ضروری برای اطمینان از رشد سالم صنعت خودروسازی در کشور چین خواهد بود.

در حال حاضر دولت چین مشغول اتمام برنامه‌های خود برای توقف تولید و فروش خودروهای احتراق داخلی است. چین می‌خواهد که به طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کرده و خودروهای خود را در انواع مختلف هیبرید، پلاگین هیبرید و… تولید کرده و تا سال 2030 سهم فروش خودروهای مذکور را به 40 درصد برساند.

برخی از کشورهای اروپایی، مانند فرانسه و انگستان مسیری مشابه با چینی‌ها داشته و تا سال 2040 فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را ممنوع خواهند کرد. سال گذشته فروش خودروهای الکتریکی در چین حدود 50 درصد رشد داشت و به 336 هزار دستگاه رسید.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا