مکمل بنزین
خبرداخلی

خیابان‌های ایران چشم انتظار پژو 2008 داخلی که تولید نمی‌شود!

به گزارش چرخان، خط تولید پژو2008 فرانسوی که با سر و صدای زیادی در ایران راه‌اندازی‌شد، امیدها را برای به‌ثمرنشستن آرزوهای صنعت‌خودروسازی در کشور، بیش از پیش نمود ولی گزارش‌ها از ایرانخودرو نشان‌میدهد که پس از گذشت 9ماه از سال‌جدید، هنوز خط‌تولید افتتاح‌شده خاک میخورد و قول وقرارهای بین دو شرکت، اجرایی نشده‌است.

البته باید گفت که 4خودرویی که در هنگام افتتاح‌ خط‌تولید مونتاژ‌ شده‌بودند از این‌خبر مستثنا‌ هستند و اگر این‌تعداد پژو2008 را نادیده بگیریم (که البته دقایقی قبل، خبری منتشرشد که 3 خودرو از این 4 خودروی تولیدی به فرانسه صادر شده‌است)، باید گفت که تاکنون این‌خودرو در ایران تولید‌ نشده‌ است. بررسی‌ها نشان‌میدهد که دلیل واضحی برای عدم‌ تولید این محصول‌ مشترک وجود ندارد. سازمان گسترش نیز بارها در دفاع از این‌تاخیر به میان آمده‌ ولی دلیل این تاخیرها را اعلام نکرده‌است.

پژو2008

طبق اسناد منتشرشده در سال 96، بیش از یک میلیون و صدهزار خودرو در کشور تولید شده است که این نشان از وضعیت نسبتا مناسب این صنعت در بخش تولید است و این بهانه را از ایرانخودرو خواهد گرفت که عدم‌ تولید این محصول‌ مشترک، مشابه‌بودن وضعیت تولید پژو 2008، به سایر‌ تولیدات است. حتی پیشرفت بیش از 16درصدی تولید نسبت به سال 95 نیز مزید‌ بر علت شده‌است که ابهامات در خصوص عدم تولید پژو 2008 بیش‌ از‌ پیش شود.

ایرانخودرو به‌تنهایی حدود 50 درصد تولید سال 96 را در اختیار‌ داشته و سایپا نیز در رده‌ دوم تولیدات خودرویی کشور قراردارد. آمارهای منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد در همه شاخص‌های‌ تولیدی در صنعت‌خودرو، رشدهای خوبی صورت‌گرفته و ادعای خودروسازان در به‌صرفه‌نبودن، هزینه‌ها، عدم‌فروش و مشکلات جانبی بهانه‌تراشی بوده و مسئولین ذیربط در وزارت صنعت و سازمان‌گسترش باید به طور جدی به مساله عدم‌ تولید خودروی مشترک پسابرجامی ایرانخودرو ورود کنند، چرا که راه‌اندازی این خط‌تولیدی علاوه بر سودخوبی که نصیب کشور می‌کند، باعث اشتغالزایی شده و همچنین زمینه ساز ورود فناوری‌های جدید در صنعت‌خودروسازی به کشور خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا