مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر فراری ۴۸۸ پیستا قبل از معرفی رسمی لو رفت!

قبل از رونمایی رسمی از محصول جدید فراری، تصاویر آن توسط سایت Autocar ژاپن فاش شد. توسط این تصاویر نه تنها می‌توانیم با طراحی سوپراسپرت جدید فراری آشنا شویم، بلکه نام آن نیز برای ما مشخص می‌شود. این خودرو زیبا با نام فراری ۴۸۸ پیستا معرفی خواهد شد. طراحی این سوپراسپرت جدید بسیار خشن بوده و ظاهری عضلانی دارد که آن را تا حدودی از نسخه GTB این خودرو متمایز می‌سازد.

سایت Autocar ژاپن در گزارش خود به موتور مورد استفاده در فراری ۴۸۸ پیستا اشاره کرده است. براساس اعلام این سایت، فراری در این محصول خود از یک موتور ۸ سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو و حجم ۳.۹ لیتر استفاده کرده است. این موتور قدرتی برابر با ۷۱۱ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نسخه GTB این خودرو تنها ۶۶۱ اسب بخار قدرت دارد. براساس Autocar، گشتاور موتور پیستا برابر با ۷۷۰ نیوتون متر است که افزایشی ۱۰ واحدی را نسبت به GTB نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد فراری موفق شده وزن محصول جدید خود را به خوبی کاهش دهد. فراری ۴۸۸ پیستا وزنی برابر با ۱۲۸۰ کیلوگرم در حالت خشک (بدون مایعاتی مانند روغن موتور) دارد. در مقام مقایسه می‌توان به نسخه GTB فراری ۴۸۸ اشاره کرد که در حالت خشک وزن آن به ۱۳۷۹ کیلوگرم می‌رسد. افزایش قدرت و کاهش وزن باعث شده سرعت پیستا در طی زمان ۲.۸ ثانیه از صفر کیلومتر بر ساعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو برابر با ۲۱۱ مایل بر ساعت (۳۴۰ کیلومتر بر ساعت) است. به نظر می‌رسد قیمت این نسخه برابر با ۲۱۵ هزار پوند یا ۳۰۰ هزار دلار باشد. به احتمال زیاد در آینده نزدیک از این خودرو به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا